achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

Saints.

Publicerad 2013-05-23 21:33:32 i Allmänt,

Sol, men trötthet och frossa. Motgångar, men hopp. Upp tidigt, men snart helg. Stockholm om en månad, men London om en vecka. Lång jobbdag, men hemma tidigt. Mötte min rumskompis precis när jag kom hem. Suttit med honom i flera timmar och snackat politik, droger, kulturkrockar, filmer, med mycket mera. 
 
Ikväll ska jag se serier och ta det lugnt. Imorgon ska jag på buffé som after work/team building. 
 
Det är som en skogsdunge mitt i den traffikerade gatan utanför min lägenhet där jag tar spårvagn varje morgon. Så här års lägger sig växtligheten över huvudet på en som i ett rör, tänk dig körsbärsblommorna i Kungsträdgården. Det är vackert.
 
Jag forstätter få hatkommentarer på FB och Instagram angående mina utläggningar om jämlikhet/jämställdhet.
 
Min säng är skön, mitt rum är fint. Jag kommer sova gott. På mitt lilla bord mitt emot mig ligger saker som indikerar att jag förmodligen kommer synda lite i helgen.
 
Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela