achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

Pungvred.

Publicerad 2013-05-07 20:21:00 i Allmänt,

Varför står en tjej och kollar på min kuk bakom drapperierna? Stressade jag från jobbet för det här? Sen kör dom in en jävla nål i ollonet. Skön...T... Och där blev allt en vaken dröm. Fy satan. 
 
 
Tidig jobbvecka denna vecka. Gäller att gå upp vid fem för att hinna med ett tidigt tåg som (om allt går väl) gör att jag hinner till jobbet innan sju, gärna halv sju. En lyx att få sluta fyra. Jag föredrar att börja tidigt/sluta tidigt än tvärtom. Jag är anpassningsbar. Kan sova bort en dag för att nästa dag gå upp med tuppen - militäriskt exemplariskt , så som en äkta tysk. Jag över på min Berlinanda snarare än språket i sig. Gärna Cllub Mate (koffeindryck gjord på något som heter yerba mate som är som en växt från Sydamerika), ta en Berliner Pilsner på tåget efter jobbet, eller varför inte en morgonsup i sann Vodkabältet-anda? Dessutom ska jag säga Tjüss (hejdå) på ett speciellt tillgjort sätt, säga "alles" (allt) när turkarna frågar vad jag vill ha på kebaben och nicka och säga "genau" (precis) eller det universella ordet "bitte" för att låta som jag hänger mig i en tysktalandes konversation.  It's hard to be a fake.
 
På torsdag är jag ledig, vilket är andra veckan i rad jag har en dag ledig mitt i veckan - inte illa. Detta väder motsvarar svensk högsommar. Jag har lovat mig själv (men kan nog inte rent ekonomiskt genomföra) att aldrig mer vara hemma på en svensk vinter/höst med flit. Ska bli en såndära utlandszchvensk du vet. Jag går i vanlig ordning i svart. Vädergudarna skrattar åt mitt dåliga val. Jag med.  Synd att jag har ett jobb som innefattar stirrandes på en datorskärm åtta timmar per dag nu när högsommaren börjar närma sig. Oh well, desto mer uppskattar man helger och när man väl slutat jobbet. After work, parkhäng, med mera. 
 
 
Kom hem för inte så länge sen. Blev en Berliner Pilsner och en döner på lokala kebakstället. Himmelriket är nåt! Ska se serier och pilla pung nu. Är på lite bättre humör än för en/två dagar sen. Börjar kunna konretisera mycket oklarheter. Det gillas.
 
Tjüss (Tchüss? Stavning?)
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-05-07 22:22:40

Tchüss *

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-05-08 09:42:42

Tchüss*

Postat av: Billi

Publicerad 2013-05-08 18:55:20

Två som inte kan stava, Tschüss.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela