achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

I'm still here.

Publicerad 2013-05-21 20:53:04 i Allmänt,

London 31 maj till 2 juni, besök 5 juni, hem till Stockholm 19:e. Mycket att se fram emot trots att stressen ligger där och ständigt hägrar. Nu har jag hittat ett par grejer som gör att man orkar, att det blir värt. Jobbet fortsätter att puttra på, vädret är fint men inte alltid så varmt som det ser ut. Jag skulle inte missa Berlins sommar for the world, inte heller Stockholms sommar - nu får jag uppleva både och. Någon visar mig att jag inte är ensam mitt bland mina besvär, jag pratar med någon hemma som kan rycka upp mig ur min töntigt dålig sinnesstämning - jag förstorar kanske saker, men vissa dagar vill jag skita i allt, ville inte upp ur sängen idag, sen visade sig bli en riktigt bra dag. Kom först till jobbet igen trots att jag ansåg mig sen, vädret var fint, kollegorna var på bra humör och när jag kom hem fick jag bonda lite med min nya rumskompis (äntligen bor jag med en kille!) och vi pratade film, åt gott och snackade skit. Nu har var och en gått in i sina egna separata rum. Jag ska se lite serier sen sova tidigt. Imorgon ska jag jobba och snart är det bara en vecka tills jag drar till London. Kändes sjukt att boka en resa hem till Stockholm idag, känns som jag varit borta en livstid. Saknar min hund något helt otroligt kom jag på nu. Och mina bröder. Och mina vänner. Och min säng. Och min gitarr....och min.......och.................



Mamma.

Blev varnad på Instagram igår då jag kommenterade @Kvinnohat (ingen gillade mina kommentarer) för att kort därefter ha en tjej från kommentarsfältet som går in på min profil och klickar på "känsligt innehåll" på varje bild jag har. Jag är tydligen ett manschauvinistiskt svin om man frågar vissa. 

Ska fira min egna hemkompost med grillfest. Är du nära vän till mig har du en FB-inbjudan. Annars fuck off, du har ingen.
 
 
Fin kväll på er!

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2013-05-22 01:03:35

Jag har inte sett dina bilder på instagram, men har läst din blogg och det du inte verkar förstå är att det inte är okej att ständigt objektifiera kvinnor. Du beskriver alltid tjejers utseenden och killars personlighet, och skriver utifrån om du skulle vilja ligga med dem. Du är tyvärr inte ensam om det här, kvinnor bedöms efter hur vi ser ut och hur liggbara vi är och det är nog väldigt svårt att förstå som kille. Men det är inte okej och det jag har läst i din blogg gör att jag tycker att du är ett mansschauvinistiskt svin.

Postat av: S

Publicerad 2013-05-23 17:10:47

Ang. huruvida du är ett manschauvinistiskt svin eller inte: Jag känner inte dig, har aldrig ens pratat med dig, men hamnade här en gång därför att du skrivit ett inlägg där du kommenterat min väns kropp. Du skrev bl.a "hennes bröst var nästintill obefintliga (något hon försökte kompensera med vadderad BH)" samt "Hennes käkben och kindben var urgröpta så som någon hade skopat glass ur hennes ansikte".
Du kan väl ändå inte vara så världsfrånvänd att du inte förstår att den sortens texter uppfattas som mansschauvinistiskt och är väldigt sårande?

Sedan dess har jag läst din blogg av och till med någon slags skräckblandad förtjusning.

Som sagt jag känner inte dig, men min analys av dig efter att läst din blogg ett tag är att du är en väldigt ung kille med någon slags skrivarambitioner som läst lite för mycket Jack Kerouac och vill hitta sig själv eller nåt. Och det är väl rart. Men tillåt mig recensera dig så som du recenserar andra: du både skriver som en kratta och verkar vara fullständigt osympatisk.

Ha en kul grillfest.

Svar: Tack för din feedback!
Vemvet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela