achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

I beg to dream and differ

Publicerad 2013-05-30 21:30:32 i Allmänt,

Jobbet knallar på. Folk slutar titt som tätt nu, vilket innebär ökat kolesterol: bakverk, Dunkin Donuts, morotskaka, chokladkaka, mer mera. Underbart att få gotta sig, trist att så härliga och duktiga personer slutar. De har trots allt varit på ett callcenter i ett år, det är mer är. nog. Över till nästa äventyr, som jag säger.
 
 
Imorgon på kvällen ska jag till London för att på lördag se mina idoler sedan jag var fjorton. Gissa vilka det kan vara? Ståplats, såklart.
 
Jag skulle bara lämna min väska i min nya lägenhet, men då träffade jag tjejen jag hyr av. Glatt välkomnad som jag lyckas bli så insisterade hon på att jag skulle stanna för en kopp te och lite snack, även fast jag sa att jag hade bråttom. Hon ville till och med göda mig, precis som mina andra nya rumskompisar när jag svängde förbi häromdagen. Det snackades om hiking resor utanför Berlin, samt att skaffa en hund tillsammans - plus att jag är välkommen att stanna längre än vad som först var planen. Härligt, jag tackar! Skönt att äntligen känna sig sig bekväm och välkommen i ett mer permanent boende med vettiga personer. 

Känns lite vemodigt att flytta ut där jag bor just nu, men min rumskompis har mina blessings om att testa och bo tillsammans med sitt ex och jobba på förhållandet...kanske bli tillsammans igen om hans plan fungerar som han vill.  Jag blir gärna dissad för någons kärlek. Så högt tänker jag inte om mig själv att jag går före romantiska känslor.

Rundar av kvällen med en flaska rött och lite serier. 

Au revoir
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela