achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

Club Mate och söndag

Publicerad 2013-05-12 17:22:10 i Allmänt,

Så igår hade jag förväntat mig hemmafest, men det blev ett stort antiklimax. Hamnade hos en tät norsk som kompenserade sina bristande mängd vänner och sociala färdigheter med sina (förmodligen) oljepengar. Rom, cola och öl blev mina dejter för kvällen. Min vän ligger plus i kanten hos de flesta med sitt pojkaktiga utseende, glesa skäggstubb och blyga anspråkslösa personlighet. Dessutom kan han tyska, så han hovar in alla tvåspråkiga som hellre lite sydsvenskt lammkött än tzatziki (mig). Norsken och hans följeslagare hamnade på Golden Gate eller nåt, min dejt med en britt gick i kras, vidare till något som hette Astrobar, tyska tjejen och min vän började hångla, jag gav dem utrymme och satt och snackade med afrikanerna om rekreationella ting. I lost the bidding war. Greedy bastards.
 
Nä, riktigt kass kväll faktiskt. 
 
Mitt nya beroende har blivit serien Vikings. Tyvärr finns det bara 9 avsnitt hittills. Serien är som mindre komplex version av Game Of Thrones, så alla som gillar den sistnämnda lär gilla Vikings. Ska se Great Gatsby nästa vecka trots ljumma recensioner. Fullkomligt älskar boken och Leo Dicaprio, så då har jag två helt okej skäl att se den. 
 
Sängen är löjligt skön idag. Dricker Club Mate och ska starta en film. Ikväll ska jag på lägenhetsvisning, och jag kommer stampa lite i golvet i det omöblerade utannonserade rummet och säga på tyska (vad det nu kan heta) "I TAKE IT!".
 
Sen ska jag hem och kolla mer film och serier kvällen ut. Dessutom Skypa med min kära bror klockan åtta.
 
Längtar tills jobbet imorgon. Weird sak att säga, eller?
 
Skrev en recension på Mr. Nobody (se IMDB) som snart kommer finnas på SensaNostra.com. Keep an eye on that.
 
Nä, nåt säger mig att jag börjar få lite vind i seglen igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela