achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

Jag fick mail från Bingo Rimér, Håkan Hellströms nya singel suger, men Berlin fortsätter att vara bra.

Publicerad 2013-03-15 11:23:00 i Allmänt,

Email till pappa, skrivet igår:

Paris och London tillhör mina favoritstäder, men att man bara "ÄR" i Berlin har sin charm, och jag känner inte att mentaliteten är lika rogivande som i Berlin. Du måste testa att vara här för att förstå, speciellt i min ålder skulle jag tro. Det är ju som känt en "ung" stad. På lördag ska jag börja min tandem (jag lär en tysk svenska/han lär mig tyska). Det blir intressant. Dessutom ska jag kolla på en ny lägenhet.
 
 
Det har varit en riktigt produktiv vecka på jobbet, och den rundades av med after work/reading där vi drack öl, vin, skrattade och snackade skit. Jag var ganska nervös när jag läste upp min första text för alla. Broken English, here I come.
 
 
Mailet fortsatte:
Jo, jag försöker sticka under stolen med att jag blivit SÅ JÄVLA BERLIN enligt min rumskompis. Sådan hipster-varning på mig. Brorsan Alex flickvän Sanna la till mig på Facebook, de skulle "hålla koll" på mig, sa Alex. Nästa vecka blir det varmare igen, rysskylan kom plötsligt och varade i ett par VÄLDIGT långa dagar. Jag har bara ett par skor med mig i ren naivitet och snålhet. Sponsorerna för tidningen är på ingång, och brakfesten den 30:e mars kommer bli både rolig och viktig för vår tidning. Jag omges av så extremt kreativt och begåvat folk. Det är fantastiskt. 
 
 

Ikväll ska jag förmodligen på något event på en klubb som heter Loophole. Eventet heter 
†† ª π RUBY CULT π 15th March @ LOOPHOLE på Facebook för den som vill se efter vad det är. 
 
Nu ska jag äta frukost och titta på någon mys serie, och skissa mer på dagens planer. 


Puss
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela