achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

Vin och ostkväll och höjden av prettoness

Publicerad 2013-03-10 23:38:26 i Allmänt,

Usch och fy vad det snöar här. Tydligen så är det en börda som hela Europa bär tillsammans (tur det). På söndagar här i Berlin är allt stängt, så det blev min ursäkt att lata mig. Jag brände min lunch, men den smakade gott ändå, jag låg i sängen och klagade över min trötthet (till min rumskompis belåtenhet), och jag var långt ifrån produktiv, men sådana dagar får man ha ibland. Jag har FAKTISKT (potentiellt) fixat ny lägenhet, då kontraktet för denna lägenhet går ut i slitet av mars. Så det blir jobb, stand up comedy och lägenhetsvisningar från och med imorgon måndag - mycket fina/roliga planer nästkommande vecka.
 
Snabbspolning till kvällen, då inget vettigt hände under dan. Jag hostade en vin och ostkväll, som rundades av tidigt (folk har redan gått hem i skrivande stund), men det var verkligen jättetrevligt. Mitt nya favoritgäng (ett tjejgäng från Umeå bestående av fem tjejer) kom hit, även fast de sticker tillbaka till Umeå imorgon förmiddag. Utöver dessa härliga personligheter så medförde kvällen en hög standard av karismatiskt och trevligt umgänge.
 
Ska ta mig upp till Umeå inom ett par månader och hänga med "mitt" tjejgäng. Blir kul att se lite mer av Sverige, dessutom.
 
Imorgon ska jag jobba hemifrån och titta på en lägenhet klockan elva på förmiddagen. Imorgon börjar en ny spännande vecka. Carpe diem, eller "carpa" som min roomie säger. Ja, det ska jag verkligen, för det finns så mycket att göra och så lite man ska hålla sig borta från i denna stad. Utbudet sträcker sig som en ändlös horisont, och imorgon hugger jag åter igen in på buffén som kallas Berlin.

Puss

/ En salongsberusad rödvinsslurkande Philip

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-03-11 20:52:38

Skaffar material for din "On the Road"? Skriv mycket dagbok. Kom ihåg, det är vi som delar ut Nobelpriset i litteratur

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela