achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

"Så jäla berlin äg stolt över dig"

Publicerad 2013-03-14 18:37:57 i Allmänt,

"så jäla berlin äg stolt över dig", är alltså ett felstavat citat (möjligen orsakat av vinet jag lämnade i köket) från Facebook från min kära rumskompis. Detta grundar sig i att jag berättade att jag sitter på kontoret och dricker Club-Mate. Jag gjorde en annan sak också, men ska kanske inte nämnas här. Ni får gärna kommentera med vad ni tror att jag gjorde. 

Försöker finna intressanta saker att skriva om: Nynazister, knäppa religiösa fanatiker, vad händer efter drottningen i  England dör, vad är den expressiva/estetiska poängen i att tatuera sig från topp till tå, et cetera. Har lite idétorka. Tips välkomnas.

Hipsterandan följer mig vart jag än går. Jag tar en döner kebab på det coolaste stället, dricker IT-ölen från världens äldsta bryggeri, jag bor i ett så numera vanligt kvarter att min kollega himlade med ögonen och sa "Oooooh, how original", och det värsta är att inget är påtvingat, jag bara "gör" och "råkar" smida mig själv inom mallen av en sann Berlinare. Kanske är det Berlinhipster-blod som landade här för två veckor sedan, och nu känns allt så naturligt, som jag sagt i tidigare inlägg så är det så att när man kommer till Berlin så bara "ÄR" man. Sådant gillar jag, så anpassningen har inte varit så stor hittills.

TV-tornet är så jävla fult. Min hittills enda dislike med Berlin.

 

P

 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-03-14 18:51:08

Kul att få smida sig själv! Mkt utvecklande och behövligt

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela