achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

Rysskyla och spontana kärlekshandlingar.

Publicerad 2013-03-11 18:06:35 i Allmänt,

Saknar värmen. Idag har jag varit på lägenhetsvisning. Ack, så fint det var, dock är det bara short term rent, så jag kommer förmodligen tacka nej. Jag får väl ändå lite vuxenpoäng att gå runt och titta på lägenheter i en helt främmande stad, helt ensam också för den delen. Sprang tillbaka till lägenheten bäst jag kunde, och lagade stekt  pasta med smält ost från ost/vinkvällen igår. Idag ska jag hänga lite med min roomie, söka mer jobb/boenden, jobba lite, läsa lite, dricka stora mängder kaffe, och ligga i sängen och hoppas på att elementen tål denna kyla. Känns inte så i skrivande stund, mvh frusen.
 
Min rumskompis gav mig choklad idag när jag låg nyvaken och förvirrad efter min powernap. Det är sådant man grundar sin kärlek/sin goda bild av någon - små spontana "betydelselösa" spontana handlingar. Jag må frysa i denna kyla, men i hjärtat blir jag varm.
 
Ska snart ut i rysskylan och handla lite mat. Något avsmalnat näringsintag nu med öl, vin och pasta. Jag lyckas dock aldrig mätta min nyfikenhet i denna stad.
 
Hörs snart
 
P

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela