achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

Run bitch, run

Publicerad 2013-03-14 13:32:21 i Allmänt,

SItter här i en jättekall lägenhet, vars element har vikit sig för minusgraderna utomhus. Lägenheten jag nyss var och tittade på verkade bra, dock omöblerad. I och med det finns det en viss tveksamhet att den lägenheten är "rätt", men det kanske finns charm att köpa några billiga saker på marknader/Ebay/Ikea, och leva ytterst spartansk till en början, köpa något att sova på, sedan ett lite bord, sedan lite målarfärg och måla över den mörklila väggen vid sängen. Det var längesen jag satte en prägel från scratch på mitt boende. Här kan jag plocka på mig möbler, tavlor och så vidare och göra ett kul projekt av obekvämligheten/charmen att börja från noll. Det är väl det denna resa/flytt har som huvudmål: att börja om. 
 
Lata dagar i alla ära, men jag ska faktiskt in till kontoret senare och jobba, sen ha något vi kallar "readin" som är en slags blandat after work med jobb där vi planerar, bara hänger, dricker öl, och läser upp våra senaste artiklar för varandra. Det blir trevligt att bonda lite mer med kollegiet utanför kontorstid. 
 
Min roomie övertygade mig att titta på Girls. Jag är inte blown away, men jag förstår varför folk tycker det är bra. Det är som en mer genuin jordnära version av Sex and The City. Att huvudpersonen inte är gudomligt vacker och faktiskt har skavanker gör serien lite mer trovärdig. Saknar att följa mina favoritserier, för här i Berlin får man inte ladda ner och jag vet ingen streaming förutom Netflix som ger bra kvalité. 
 
Var så jävla badass idag att jag sprang från tunnelbanekontrollanter. Hade "råkat" glömmat att köpa biljett, och pulsen var skyhög. De går runt i vagnen och tåget sniglar sig fram till stationen jag ska av på. Jag ser besvärad ut och hjärtat dunkar genom bröstet. Ut, ut, ut, men se cool ut. Fail. Jag kom åtminstone ut utan att bli tagen. Där räddade jag min plånbok från en hård ekonomisk smäll. För att inte nämna massa tjafs på obegriplig tyska.
 
Solen skiner försiktigt mellan molnen. Jag ska dricka kaffe, söka jobb/boenden och hänga med min roomie tills det bär av mot kontoret. Helgen är nära nu, jag inväntar lite galenskaper.
 
P
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-03-14 17:31:47

Www.projectfreetv.com

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela