achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

Kvinnor, kvinnor, kvinnor

Publicerad 2013-03-08 13:28:11 i Allmänt,

Mörkt och grått här, minusgrader väntas i helgen. I bästa fall är vårvädret tillbaka inom kort. Igår var jag på kontoret och spånade på idéer till nya intressanta artiklar för tidningen. En artikel kommer förhoppningsvis publiceras på måndag, om den hinner färdigställas. Mycket händer var dag, det finns alltid ett slags "event", oavsett om det är helg eller vardag. Igår var det flera roliga events som krockade (Searcing for Sugarman på svenska kyrkan, Scandinavian Meetingpoint med mingel skandinaver emellan), men jag valde att gå till en Shakespeare bokaffär och se på olika kortfilmer från spansktalande regissörer. Vissa var jättebra....vissa var mindre bra. Jag älskar känslan av att man inte behöver anstränga sig för att ha något att göra här, och alla event som tycks vara så "underground" och "speciella" faktiskt inte anses så märkvärdiga av Berlinare själva. I Stockholm skulle jag behöva ha ett väldigt brett kontaktnät för att hitta liknande event. Allt är mer tillgängligt här, oavsett vad du gillar.
 
Idag ska jag skriva färdig lite artiklar, förbanna vädret, och förhoppningsvis styra upp något trevligt ikväll. Jag ska gratta samtliga kvinnor på Den Stora Dagen som äger rum idag, dricka lite öl och kanske äta en wurst/döner eller två. Min rumskompis vän firade denna dag med champagnefrukost, så jag undrar vad fan som gick fel, jag gillar inte kvinnor, men jag gillar champagne. 
 
 
Bitte

Philip

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela