achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

Ich Lieben Dich

Publicerad 2013-03-12 11:13:20 i Allmänt,

Tack för besökarrekordet igår. Det måste varit tack vare min massiva spam om att gå in på denna blogg. Hur som helst... 
 
Min rumskompis sa att listor på bloggar är en stor hit, så here we go:
 
Vädret: Kyligt
Humör: Bra
Planer för idag: Jobb och sen se stand up comedy
Existentiell kris: Möjligen
Sexuellt tillfredställd: Nej
Kär: Nej
Mätt: Ja
 
Tråkigt. Hey now, nästa vecka blir det plusgrader igen, och då kanske jag slipper se min favoritstad täckt i en bädd av snö. I Woody Allens film "Midnight In Paris" påstod man att Paris gör sig vackrast i regn, och jag måste säga att Berlin var gudabenådat vacker för ett par dagar sedan med sitt orangea solsken, och sina filmiska solnedgångar. Dessutom kunde jag klä mig lättare, och vem blir inte glad av att yttre värme går rakt genom huden och in i ett kassaskåp inombords. 
 
Berghain är på ingång, gott folk. Jag hoppas det blir av denna vecka. Jag tror nog ni är trötta på filosoferande om världsliga ting som väderlek och vad jag åt till frukost. Just det, glömde säga, åt fullkornsflingor blandat med kalaspuffar, med mjölk. Fullkorn vs. Socker, det bästa och värsta av två världar, och mjölk, naturens sportdryck.
 
Fy fan vad spännande liv jag har.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela