achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

FUCK YOU, HIPSTERS!

Publicerad 2013-03-14 09:23:00 i Allmänt,

Igår firade jag två veckor i denna underbara stad. Två veckor, och jag har gjort mer än vad jag gör på ett halvår hemma i Svedala. Här kan jag äntligen maximera mina intressen och min personlighet. Vissa dagar känns allt för stort, för jobbigt, för osäkert, men så ska det vara, jag vill ha lite tvekan, lite strid, innan jag helt finner mig till ro här. 
 
Nu har jag två artiklar färdiga till tidningen. Jag är väldigt stort över dem, och vi får se när de publiceras, det finns nämligen ett schema att det måste publiceras lika mycket av varje kategori, samt att vi snart ska nylansera sidan med nytt namn och image, så mina artiklar kanske sparas till början på april istället. En artikel handlar om vem som får ligga mest i ett rockband och varför, och den andra handlar om "Jedi Church", en sekt/kyrka/rörelse i stark anknytning till SW-filmerna. 
 
Jag har alltid velat väcka känslor, provocera, få folk att förundras, grubbla, glädjas, och igår på jobbet fick jag konstaterat att vad jag står för väcker en del känslor. Utanför ingången till mitt jobb på tidningen stod det klottrat "FUCK YOU HIPSTERS ---->"

Jag var lite trött och stirrig igår, men min franska kollega (apotekaren kallas han) sa att "oavsett ditt tillstånd eller tillståndet du vill befinna dig i, så har jag nåt för dig." Klart jag var skeptiskt, också smått ivrig måste jag erkänna, och cirka 10 minuter senare vände min dag till det bättre tack vare honom.
 
 
För kreativitetens skull så tog jag den bästa drogen jag vet. Vid första anblick verkar den inte som något speciellt, alla tar den och få har några livsomvälvande berättelser. Jag brukar inte vilja glorifiera droger, men denna får verkligen mig att prestera på högsta växel varje gång jag tar den. Dessutom är den lugnande, och jag kan befinna mig i nuet. 
 
 
Vad skulle jag göra utan dig, kaffe?

Din 

Philip
 
 
 
Nu måste jag springa för jag ska kolla på en ny lägenhet. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela