achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

Berlin, och du är avis.

Publicerad 2013-03-13 01:33:07 i Allmänt,

Nyss hemkommen från engelskspråkig stand up-kväll. En man med en gitarr sjungandes låtar om om en 14-årings syn på relationer, samt hur många triljoner partiklar det finns i ett vattenglass, var särskilt rolig.
 
Nu kommer jag gå till sängs nöjd. Lång och produktiv arbetsdag idag, slutade runt halv sju. Min första artikel för min nya tidning ansågs "Perfect" av ett par kollegor, vilket kom en glädjande lättnad. Jag hade innan varit ganska nervös och kritisk inför min första artikel som jag ville skulle bli ovanligt bra i inte bara mina egna mått mätt...den skulle verkligen sticka ut. 
 
Blir mycket planerande gällande nytt boende och alla lägenhetsvisningar detta innebär. Jag har ett par stycken boenden jag ska kolla på denna torsdag, och jag hoppas specifikt på ett, utan bindningstid. Ingen dålig stad att "råka" stanna lite extra i. Min andra prio i ordningen är jobb, och jag hittade ett minst sagt lämligt jobb med tanke på tidigare kommentaren här på bloggen om sexnoveller. Det är nämligen så att eDarling söker en praktikant i ett par månader som bland annat (förutom att få fram företaget bra på sökmotorer och dylikt) skriva en rad olika sexnoveller. Tänk att få betalt för att vara snuskig, fast slippa smutskänslan av prostitution. En slags ordbaserat prostitution, kanske. 
 
Om jag lyckas boka in tid med min tandempartner denna vecka så ska jag faktiskt lära mig mina första meningar på tyska, som förmodligen innehåller perversioner eller svordomar, men det kan ju vara nyttigt det också. 
 
Så mycket uppstyrt planerar denna vecka. Produktiva saker, vuxna saker. Det är väl det som gör denna vistelse så mognadshöjande för mig. Dock ska jag skaffa mig nåt att skriva om i veckan/helgen som är sjukt. Om det är sjukt kul, konstigt, vidrigt, eller hur det nu kan vara sjukt, det återstår att se. Finns mycket att utforska och göra, så det kan bli vad som helst.
 
Jag får besök 31 mars. Så jävla efterfrågat.

Sov gott

Philip

www.xxxtravaganza.com
Instagram: TheSocialDistortion
Sensa Nostra @ Twitter
Ligga? 0707 563 456 75

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-03-13 02:20:00

jag hoppas att du inte på något sätt menar allvar när du jämför sexnoveller med prostitution? isåfall har du en väldigt snevriden bild av vad sex är och vad prostitution är. snälla tänk efter lite.

Svar: Hej kära läsare. Självklart är prostitution och litterärt snusk inte samma sak. Att blotta sig mentalt kan vara lika jobbigt för vissa som att blotta sig fysiskt. Vänligen ta detta jag skriver med en nypa salt emellan åt, då jag med flit är provokativ, dock försöker vara respektfull i mina värderingar i det verkliga vardagslivet. Vänligen, P
Vemvet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela