achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

Updatez

Publicerad 2013-06-06 10:06:57 i Allmänt,

London var bitvis nostalgiskt, totalt fantastiskt, mycket intensivt, väldigt stressigt, alldeles underbart och sällsynt magiskt. 
Trots att jag nästan missade flyget både hem och dit, mitt hostel påstod att jag inte bokat rum (vilket ledde till en ursäkt från deras sida och senare ett "finare" rum"), ett dygns mildare dövhet efter konserten, så skulle jag inte ändrat en minsta detalj om jag gjort det igen. Tjänade till och med 20 pund i kön till konserten för att jag bytte till en annan ingång när en kille ville köa med sin bror men de hade olika biljetter. A success story.
 
 
Jobbet går bra i tristessens tecken, värmen är tillbaka med besked (25 grader), min bästa vän är här, jag ska tillbaka hem till Stockholm om två veckor (sjukt!), har nya kläder från Engelska Primark som nyss kommit till Berlin, men långt hobo hår/glest skägg á la dåliga gener.
 
 
En liten notis till Bråvalla som lyckas sälja mer än 35.000 biljetter sitt första år som konsert. Bra jobbat!
 
Nationaldagen = Ledig. Har VIP-biljett till 30 Seconds To Mars och innan det ska det hinnas med lite turistande. Igår blev det Brandenburg Gate, lite judiska memorials, Topographie Des Terrors, med mera. Cred till min vän som orkade turista trots tidigit flyg och inte energin på topp. 
 
 
Vi är ett bra team, som Bonnie och Clyde.
 
 
Ha en skön ledighet! 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-06-06 14:11:17

Fast primark har ju inte nyss kommit till Berlin. Finns ju redan, däremot har det öppnat vid alexanderplats.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela