achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

Sommar

Publicerad 2013-06-12 18:39:53 i Allmänt,

Härligt att Skypa med kära storebror och storasyster. Stolt över att storasyster tagit examen, synd att jag inte kunde vara där bara. Jag vet inte vad sommaren innebär för de flesta, men för mig är det jobb och att utforska Berlin. Att beskriva min utsikt från mitt fönster i skrivande stund vore att sätta ord på definitionen av harmoni: Jag bor i en lägenhet som känns som en villa för den är i utkanten av en U-formad byggnad endast två våningar hög. Jag har en egen trädgård, fåglarna kvittrar högre här än i Sverige (som min goda vän sa), ljuset är så där orange-färgat som om ljuset hade brutits i ett Instagram-filter och all växtlighet är klädd i en mörk grön färg. Den lilla vägen utanför med oväntat mycket trafik emellanåt gör mig påmind om att trots den lantliga känslan är jag nära något större mer urbant. Trots att jag knappt kan se något från min balkong så är det en få förunnad lyx med egen balkong. Jag kan sitta och ta en öl eller ett glas rött sent på kvällen och bara lyssna på alla ljud runtom mig. Om dagarna när jag är på jobbet hittar solen sig emellan träden och torkar mina nytvättade kläder som hänger på torkställningen. Balkongblommorna är konstant törstiga. Jag spelar mina favoritlåtar lite för högt med öppna dörrar, men ingen bryr sig. Jag har inte gardiner i rummet, men jag gillar det, jag vill inte undvika ljuset så här års. 
 
Nära till en vacker sjö har jag också. Närmare en på länge till mina egna känslor. Fylld med förakt mot apatin hemma där jag kommer ifrån, men inspirerad av gränslösheten här. Jag ska inte bo här permanent, men dock är detta en perfekt springbräda inför vad som komma skall.
 
 
Hemma i Stockholm igen om en vecka. Känns sjukt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela