achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

Postumt

Publicerad 2013-06-26 11:27:24 i Allmänt,

Äntligen får jag träffa all släkt och familj, hunden, grannarna och göra saker som både tråkar ut mig och engagerar mig. Varit på Loopen vid Hornstull och tagit en kall öl med båda bröderna, Snart ska jag äta lunch med tre av mina bästa vänner, senare ikväll ska jag se premiären av Man of Steel, imorgon ska jag åka till Bråvalla Festival där jag ska vara journalist och jag har VIP/Backstage där. Är löjligt exalterad inför det sistnämnda. 


Har nästan "glömt" hälften jag gjort i Berlin. Kan inte förstå att jag hunnit medd så mycket på så kort tid. Jag har balanserat mellan att säga ja till alla möjliga frestelser och att bara lugnt och stillsamt låta mig omsvepas av allt stadenn erbjuder. Jag blir aldrig uttråkad eller rastlöst längre. Buffén är för stor, det är bara att hugga in. 
 

Snart ska jag ta mig till Amsterdam (förmodligen via buss från Berlin) med en nära vän från Lund som också är bosatt i Berlin. Finns inga ursäkter för att göra det jag länge velat nu och allt finns där bara jag orkar bemöda mig a att få det gjort. 

Känner mig fräschare, piggare och lugnare än på länge. Imorgon "firar" jag min månadsdag som Berlinare. 


 
Har inte tid att träffa alla jag vill den korta tiden jag är tillbaka i stan. Jag lyckas nog ändå träffa de viktigaste, vilket är mer än nog. Dröjer inte länge innan jag får besök i Berlin igen och jag kommer ha fullt upp med jobb och annat så fort jag kommer tillbaka till Berlin nästa vecka.
 
Suktar efter att gå tillbaka till alla barer, klubbar, parker, träffa folk på massa udda och originella sätt. Ska på födelsedagsfirande hos en tysk vän ett par dagar efter jag kommer tillbaka, svettas på mitt callcenter, fota massor och locka vänner att besöka mig på sin semester. "Alltså jag lovar, Berlin är verkligen för ALLA" är min ständiga slogan. 


Har en dag att fånga.
 
Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela