achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

ÄÄÄÄ

Publicerad 2013-06-11 23:52:15 i Allmänt,

Skrev en jättelång grej men den klickades ner och blev inte sparad. Håller på att somna och vill prata om att jag kan maximera mig själv här och ta mig fan vad jag älskar denna stad. Mår bättre än på år och dag. Nu vet jag även efter min väns besök här att jag har mkt kvar att utforska, till exempel Salvador Dalí plus Ramones-museum. Vill jag mestadels vara turist här, eller vill jag vara etablerad så som i Sthlm? Jag vill nog både och för ingenting är definitivt och här ska jag nog (!) inte var länge till - över till nästa äventyr efter sommaren, förmodligen. Varje gång jag kanske längtar bort eller hem tänker jag "Wake the fuck up, du har allt du nånsin velat ha rakt framför ögonen." Det är verkligen så, kan inte inse hur bra jag har det. Har tagit så många mentala bilder att det skulle kunna bli en bok eller två, men inte faaan på hundra år går det att beskriva denna resa/vistelse, och det är både det bästa och det sämsta. Men å andra sidan, om jag hade kunnat pen down all of it hade jag kanske inte känt mig lite hänförd som jag gör just nu. Vill jobba mindre och plugga mer tyska., Pinsamt att lämna denna magiska stad och inte kunna ta sig runt lite. Å andra sidan är denna stad väldigt internationell, jag pratar engelska från morgon till kväll. Inte illa att komma hem igen och kunna bättre engélska, som ändå är min prio ett gällande hur bra jag vill vara på ett språk.

Du bokade din resa hit idag och förgyllde min dag precis som du gjort alla andra dagar. Är skyldig dig mer än ord kan beskriva.


Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela