achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

Tillbaka till Berlin. Men först stammanfatta lite från semestern i Stockholm

Publicerad 2013-07-07 14:14:00 i Allmänt,

Kom hem och det var blandade känslor: helvete vad jag hade velat känna mig mer bekväm med att komma hem, men det gjorde jag bara delvis. Dock underbart att sova i sin egen säng, träffa sin hund, familj, nära vänner, men när jag gick i centrala Stockholm så tänkte jag att fan vad fint det är men detta är inte staden för mig just nu. Det visade sig sant när jag väl kom tillbaka. Men with that being said så hade jag faktiskt två fantastiska veckor i Svea Rike: Åt på restaurang, firade midsommar på Tyresö med min ögonsten, var på 30 Seconds To Mars på Grönan, var på Bråvalla (skitigt, dräggigt, och alldeles underbart), många frukostar, luncher och middagar i föräldrarnas härliga trädgård, lite nyttogöra (trädgårdsarbete), med mera. Kommer nog hem till Stockholm igen i september ett par månader sen ut On The Road igen. Paris och franskan lockar. 
 
Sa hejdå till vissa relationer jag trodde var hundraprocentiga, stopppade kuken i fel hål, blev lovad och lovade fel saker, sållade ut äkta från en mängd av fake.

Sen kom jag tillbaka till Berlin, började jobba i vanlig ordning, fick två nya roomies (en katt och en Serb, varav en av dem pissar i allas sängar, gissa vem.) Dyngförkyld efter festival och annat slitage. Hur har jag löst det? Sova (en del) och festa till typ klockan sju på morgonen flera dar i sträck. Bra där!
 
Har blivit kär i en tyska från Stuttgart som jag mötte på Fuchs N' Elster (bar/klubb) där de råkade ha liveband häromkvällen) och inte för det var världens bästa band (charmigt hyllande den amerikanske countrymusiken) så var denna kvinna sanslöst begåvad, vacker och karismatisk. Åh, jag träffar så många guldkorn här i Berlin, män som kvinnor, oavsett ålder. Personer som maximerar sig själva, inte jantelag-ar sönder sig själva och avstår utmaningar och att jaga sina drömmar. Jag köpte bandets skiva från henne. Ack vad nervös jag var och där gick en halvtimme av tid under trollbindelse. Nu har jag henne på Facebook och hon hoppas jag kan skicka lite bilder från konserten.
 
 
Mycket händer nu i rasande tempo. Snart kommer en av världens bästa personer hit och besöker mig och därefter är augusti månaden då folks tycks kunna ta sig hit. Underbart. Till er som väntat så länge så hatar jag er och förstår er inte. Älska mig mer. Älska mer. 
 
 
Träffade en känd journalist på Skavsta i ondags när jag skulle tillbaka. Hon hade hittat mig på Instagram och av nåt skäl förde ödet och slumpen oss samman och där var vi på Skavsta klockan 05 på morgonen och snackade om allt och inget innan vi begav oss med våra olika flyg. Här hemma i lägenheten äter kattfan Mickey alla kablar (han åt upp internet/telefonkabeln igår så inget funkade) och en jävla hemlös serb använder min iPad hela tiden. Igår fick jag träffa en douchebag-modell från Lund och vara på födelsedagsfirande hos min kära tyska (Nej, inte den tyskan, en annan.) 
 
 
 Den där killen på MDMA igår utanför Berghain:


"I was supposed to get MDMA from a girl but she went gangbanging over there and she left me here. Now they're eating stuff out of eachother's assholes."
 
Jävlar vilken bra Youtube-video hela det mötet hade blivit. Det var den mest höga personen jag någonsin träffat och den lilla kontakt det gick att få med honom bestod av det där guld värda citatet.
 
Förresten, kön till Berghain är en upplevelse i sig. Sällan är man är på en plats med så skyhöga förväntningar och förhoppningar från samtliga.
 
 
Idag blir det Mauerpark och kanske lite vad i lokala sjön. Eller något åt det hållet. 

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela