achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

This is not what you think it is, if you ever think at all

Publicerad 2013-07-31 08:44:46 i Allmänt,

Aaah, igår var bra. Kom hem i trötthetens och tristessens tecken, tackade vädergudarna att det var stundtals mulet under dagen, lagade mat, pratade religion och brist på tid (hon pluggar konstant) med min ena rumskompis (lär mig att nicka och le åt saker jag inte håller med om) för att sedan ta en powernap och vakna upp av att varje ben i kroppen värkte. Drog och pantade på Edeka (Motsvarande ICA) för att sedan komma hem till min andra rumskompis och hennes bästa vän jag som jag har en (icke diskret) flirt med. Blev matad med tufu, sallad och färkpressad juice samtidigt som de skulle visa mig "BBC, weirdest moments in nature" på Youtube. Det var enormt äckligt och fungerade inte alls som den aptitretare de hade hoppats på. Kids can be so cruel. Efter maten gällde det att vara på tå gällande spontanitet:
 
- Hey, we're gonna go see a French movie tonight. Wanna join?
 
* Tystnad *
 
- Yeah, sure!
 
Och woops satt vi på en dubbeldäckad buss (flashback tillbaka till London) och pratade om att rymma till Stockholm (Allt baserat på ett skämt att min rumskompis och hennes vän agerade som ett par och jag sa "Well, ain't that cute, we have the Gay Parade in Stockholm right now and you should totally go."
 
Så skämtet vändes till seriösa planer:
 
"Seriously let's go!"
 
 
Vet inte när eller hur, men kanske blir en weekend om inte allt för lång framtid.
 
 
 
Den franska filmen var i en fancy biosalong i ett fancy distrikt runt 20 min från min lägenhet. Paulette hette filmen och handlade om en kärring i Paris som inte kunde betala hyran och det ena ledde till det andra... plötsligt sålde hon droger och allt var som en parodi på Breaking Bad.
 
Efter två timmar av mer eller mindre konstanta skrattsalvor så begav vi oss till Savignyplatz för öl/drinkar, sen hem mitt i natten (omständigt på en vardag) och sen raka vägen till sängen. Jag glömde min mobil i en tjejs väska, så känner mig handikappad idag - dock får jag tillbaka mobilen i eftermiddag.
 
Bloggar från jobbet och nu ska jag fortsätta läsa min bok Satanic Bible.
 
Tristess.
 
Xx
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela