achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

There and back again.

Publicerad 2013-07-24 23:54:17 i Allmänt,

Badade i sjön efter jobbet. Hur varmt kan det egentligen bli? Det ska bli varmare än så här? Vem det nu än är som styr värmen är denne en sann sadist. 
 
 
Har inget att göra på jobbet. 
 
 
 
Kommer aldrig kunna sortera ut vad som varit bäst med min vistelse här i Berlin. Glömmer aldrig när jag spydde över en hel perrong och var "baumsteined" (påhittat ord av två vänner till mig som betyder något i stil med hög/full som ett hus), jag hade nämligen festat hårt i väldigt många timmar i rad och tagit diverse substanser som höll mig vaken i givakt en hel natt.
 
Kanske var det bästa på sommaren när jag åkte till London? Eller hem till Stockholm igen? Njaeee?
 

Någon person som förändrade allt för mig? Ja. Flera.
 
Aldrig stannat i en stad annat än Stockholm och upplevt flera årstider. Kom hit och det var bitande ihärdig vinter, gick över till en mestadels mild och skön sommar för att totalt haverera  i vad som nu är en en dystopisk varm sommar. Allt har sin charm. I vintras trängde jag mig in på diverse kaféer, murriga barer och klubbar för livemusik, sen till våren såg jag min första marknad i Mauer Park och nu håller jag mig ute så fort jag inte jobbar. Inte låtit humöret ändras med årstiderna så som jag och många andra gör i Stockholm eller något annat ställe med väldigt utmärkande årstider. 
 
Haft skitfina samtal med min roomie K. En av de mest intressanta, mogna, varma och vackra personer jag mött. 
 
Ska se Breaking Bad, sen sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela