achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

Some days you should just stay in bed.

Publicerad 2013-07-18 23:03:19 i Allmänt,

Nä, idag var inte min dag. Trött och grinig. H drog hem idag, fan, trist. Otroligt givande och kul tid  så länge hen var här. Något säger mig att vi ses snart igen.
 
Vackert och varmt väder. God middag efter jobbet, mötte upp H (nr. 2) och vi samlades ett gäng (rumskompisarna plus två till) för att äta middag i trädgården. Förstå att ha en egen trädgård så nära till centrala Berlin. Inte illa.
 
 
Fredag imorgon. Gah, vad skönt. Får se om jag lyckas supa ner H på sin födelsedag. Aldrig sett hen full, åtminstone inte riktigt dräggfull fast det kanske inte hen kan bli heller. Vad säger du om jag säger att den man är när man är full är förstärkt version av sitt sobra jag?
 
Blev en kvällspromenad i området också. Har inget intressant att säga idag. Kände mig inte intressant. Eller pigg. Saknar boken jag läste om "Vad är kvalitet?" Bra fråga, vill kunna veta svaret (omöjligt) och applicera det på min vardag och kunna veta vad som bra och dåligt. Mitt liv är trial and error, precis som många andras. Gillar det på sätt och vis. Backar inte för att potentiellt göra misstag. En av mina största rädslor är att bli nöjd och så länge jag framåtsträvar med ett öppet sinne når jag kvalitet - dold som synlig.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela