achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

Scared and excited to feel This alive.

Publicerad 2013-07-22 21:45:34 i Allmänt,

Haft besök i nästan tre veckor konstant nu. Är skönt nöjd, veckorna har varit fantastiska, men faktiskt skönt att vara ensam nu. Är faktiskt helt ensam i lägenheten och det har aldrig hänt. Får glädja mig ett rofylld kväll. Efter jobbet överlappade jag  med H som var på väg hem till SV. 
 
Firmafesten hade satt sina tydliga spår på mina kollegors hälsa. Många anmälde grön dag idag så jag var ensam med en man från mitt team. Tur att vi inte hade så mycket att göra, men så fort han gick på toaletten eller lunch blev det genast mycket att göra. Lite mör från dagens arbetsdag. 
 
Skön att kattfan dragit. Har alla dörrar öppna nu utan att oroa mig för att han ska välta och äta massa saker eller dyka ner för balkongen. Fan, kommer inte sakna att ha en upprorisk uttråkad adhd-katt.
 
 
Får snart en ny rumskompis. Eftersom de jag redan har är oslagbara så låter jag mig själv vara svårflörtad. Men alla ska ha minst en chans, ibland två, eller hur?
 
Har ni några filmtips så skriv dem gärna i kommentarsfältet nedan. Vettefasen vilka som ens läser denna blogg, den är mest till för mig själv. 
 
Saknar att syssla med musik och plugga. Men har nog en personlig pik här i Berlin i de flesta kategorier. Aldrig känt mig så här levande och hungrig på saker. 
 
Tänker hålla fast i den känslan länge.
 
Framtiden är snart här och i höst kommer många utmaningar. Dags att bli lite rädd, dags att bli lite taggad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela