achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

Rock the casbah

Publicerad 2013-07-21 14:47:08 i Allmänt,

Såå... börjar med igår: Berlin Zoo. Hungriga tiger, harmoniska elefanter, pose:ande apor, vissa djur på koks, andra djur på sömnpiller, vackert zoo, perfekt väder och sällskap, god lunchlåda vid en sjö och jag kände mig konstant som det där lilla barnet som var på Kolmården för väldigt många år sedan. Hur kan man inte gilla att glo på djur i en av världens bästa djurparker med världens bredaste "utbud" av djur? Akvariumet var dock lite antiklimax. Såg inget jag blev rädd för. Hade tänkt ig stora hajar och äckliga spindlar och sånt jag inte tål. H sa "Mja, kan håll dig i handen, men bara om du verkligen är rädd."
 
"Hur ska du veta?" sa jag. "Kanske spelar rädd hela tiden för att få hålla dig i handen."
 
Blicken sa "Don't even try."
 
Hem för att köpa lite till del 1 av 2 på födelsedagsfirandet. En mycket exalterad H ville att allt skulle vara perfekt och jag liksom woops (Woops heter "Uppsala" i Tyskland, precis som Sveriges stad, komiskt) råkade göra pyttelite narr av henne och sa "Aha ska du fira idag också, men du fyller år imorgon och jag vill liksom att det ska bli speciellt...imorgon..."
 
"Jag förstår."
 
"Nejmenvadå, asså du kan ha ha födelsedagsfirande i flera dagar, kanske veckor, månader, eller varför inte anordna en festival och parad för dig."
 
"Det vore något", sa H och log.
 
Vet ej om sarkasmen framgick i min ton. 
 
Så hem och tillaga allt. Jag fick inte göra så mycket, vissa vill ju vara diktatorer i köket. Du vet vad man söger om för många kockar i köket. Kaos. Så jag dukade ute i trädgården. Fatta att jag har egen trädgård. Fucking beautiful. Love it.
 
Pasta med tomatsås och schnitzel. Vet att det låter lite skolmatsaktigt, men jävlar vad gott det var. Glass, grädde och jordgubbar till efterätt plus körsbär och snickers och jag var inte bara i matkoma också utan i ett slags "På g till att bli full"-koma. Hade för många glas framför mig: Rom och cola som S insisterade att jag snabbt skulle dricka med honom för "Fan vad jag är bakis och du vet hur man botar baksmälla." 
 
"Vatten?" frågade jag.
 
"MEEEN NEEJ", sa han med sin underbara gurgliga skånska. "ALKOOHÅÅÅÅL", sa han och suckade.
 
"Aahaja."
 
Så tar satt vi med mousserande, rom och cola och öl och lite ticktack på det och det blev tid att gå ut för klockan hade slagit midnatt (innebar H:s födelsedag!) och vi började bli lite berusade. En dålig idé innan var att jag tände en ticktack och fulla genier som vi var så kunde askan "bara" släckas med mousserande. Briljant!
 
Hade kollat upp ett ställe som skulle likna Stockholm. Ville ju att min kära gäst skulle känna sig som hemma på sin födelsedag. Så jag hittade ett ställe som hette Picknick. Vi gick upp från tunnelbanan och jag behövde åtminstone fråga om vi var på rätt gata. Den första jag frågar visade sig vara på väg dit. Oddsen på det? Hon var en berest och trevlig ung rysk kvinna, lång med...fan nu sviker minnet mig. Fylleminnesluckor. Jaja. Har henne på Facebook så. Skulle tydligen rymma med henne till Wien där hon numera bor. "Aaah, it's some beautiful, so clean, so lovely, you'd like it there."
 
"So when are we leaving."
 
"Litterary now if I had money for a plane or if my friend can pick us up."
 
Så nu skriver jag detta från Wien. Jag önskar att jag skojar, men det gör jag inte. Kunde inte hålla mig från att känna mig som karaktärerna i Before Sunrise, min favrotfilm. Vill ha deras till synes platoniska relation men ändå med en markerad sexuell underton. 
 
 
Tillbaka till hur klubben var. Det var som open air i en bakgård till ett par lägenheter. Inte så stort, men sällan har jag sett så många vackra partysugna personer på en och samma plats. Här dansade alla, inga undantag. Fy fan vad glad jag blev när "Can't Stop" spelades av RHCP. Då gick jag lös. Sa till alla att H fyllde år och för hen innebar det shots, bli plåtad, få DJ:n att spela vad hen vill, med mera. H var förnodligen extr födelsedagsstilig så kanske (?) fler än vanligt raggade.
 
 
 
Hittade massa konstiga men härliga bilder på telefonen imorse. Körde mitt klassiska fotobombande när jag tar tag i någon och fotar mig med mitt mest taggade face. Works. Every. Fucking. Time.
 
En kille om hette Babak såg ut att ragga på H, men så visade sig inte vara fallet och han och hans vänner blev hänget för kvällen. Vi kom hem vid runt sju och jag har sovit i drygt 3-4 timmar och gjorde frukost på sängen åt H. Om en stund ska vi till Mauer Park och bakishänga, sen blir det trerätters middag. Hoppas på att klämma in något museum eller så också, dagen till ära. 
 
Bye
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela