achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

Rearviewmirror

Publicerad 2013-07-28 20:29:00 i Allmänt,

I fredags var jag riktigt sugen på att dra ut och festa. Hade ingen som helst aning om att det var fredag, en dag försvann någonstans mitt emellan massa planer och ett ganska kort och upptaget minne. Fick sitta över på jobbet för en kund var väldigt pratglad. Alla andra på kontoret hade gått, förutom en, och jag kände mig övertrött, AC:n gått sönder/blivit överbelastad och jag ville bara hem, ta en dusch och tycka lite synd om mig själv ett tag.
 
 
Tog en powernap och började skissa på vilka klubbar jag ville gå till. Asphalt lät kul, så jag skrev till min kompis om det, men han träffade några polacker (en ganska ful tjej som förhoppningsvis har ett par snygga tjejkompisar, som han uttryckte det) från en eller två helger tillbaka, satte sig i en park och hade vodka-race. He was doomed to lose.  Ringde mig svinpackad vid midnatt och försökte locka dit mig. "Assåentjejhärärverkaraskåtpådig och jag nämnde bara hennes namn, assåhonharinteenssättdig men ändå verkar hon jättetaggad på att ses."
 
"Trevligt", svarade jag och övervägde på att dra, men sanning var att jag  pratade i telefon med min tokfulla kompis med ryggen mot en rysk kvinna som låg och slingrade bland lakanen i min säng. Vädjandes. 
 
"Hur gåre med tjejen då", skrek han och hickade samtidigt. "Asså det är skithög volym här."
 
"Vi hörs senare", sa jag. 
 
 
Precis innan hade T och jag varit vid lokala sjön och badat. Vi hade vin, det regnade, vi drev att det romantiska är en illusion men kunde ändå peka ut saker som en natthimmel med tindrande stjärnor, regn och vin är nog ganska romantiskt. "So tell me about yourself, Philip", sa hon med sin brutna ryska accent. Det var lång tid sedan jag fick den frågan på allvar, så jag skämtade förmodligen bort den. 
 
 
 
Så ska man dra till sin fulla vän när man är sekunder på att få knulla? Vet inte om det är en vett och etikett fråga, broes before hoes eller vad ni småkids säger, men hur det blev den kvällen/natten förvånade mig och alla inblandade
 
 
 
Lördags:
 
 
Bada i lokala sjön. Hur varmt som helst, säkert 34 grader av ren skärseld. Panik.  Hem till duschen och mitt nya beroende vilket stavas Breaking Bad. Powernap, dricka vatten, sen föra hos S som hade kvinnligt besök från Lund. Kunde inte uttala hennes namn för vem öre innan jag fick det framför mig på papper. "Ahaaaaaa", sa jag som om jag både var nära på att få en stroke och var extremt trögtänkt. Vi drog till min tyska kompis bar. Ja, hon har pojkvän, ja jag vill ha henne, ja, hon flirtar allt annat än subtilt med mig även framför hennes pojkvän som ständigt stirrar snett på mig, ja, de går formodligen hem samma kväll och har svettigt härligt sex och han får känna att han "äger" henne och får markera sitt revir lite. Vi skulle säga hejdå och möjligen dra hem eller dra till Kater Holzig, men S och T började bli trötta, likaså jag. F och jag pussades cirka en halv millimeter från munnen när vi skulle säga hejdå. Tackar för ölen förresten, fina du. Vi ses i himlen eller helvetet där förtryckta sexuella fantasier får levas ut i sann hedonistisk anda. 
 
 
FIck sån snefylla igår. Blev jättekonstig och hade inte ens druckit mkt. Just det där berusningsmedlet kombinerat med det där andra kanske är ajabaja? Men det har funkat förut, men det är gambling. 
 
 
 
 
 
 
---------
 
 
Söndag 
 
 
Fortfarande värmebölja. Drog till sjön igen, simmade länge och mycket. Ätit gott, köpte fetaost och calamata-oliver hos lokala turken, duschen pajjade för andra gången på en och en halv månad, panik i denna värme,springer endast runt i kalsonger i lägenheten, har alla dörrar öppna och det är fortfarande för varmt. Imorgon ska det bli regn och prisa Gudarna för det. Imorgon ryktas det om någon form av after work och justjust nu ska jag inleda säsong två på Breaking Bad. 

xxx
 
Thesocialdistortion © instagram
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela