achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

Random

Publicerad 2013-07-10 23:32:12 i Allmänt,

På måndag kommer hon med stort H. Räknar ner varje dag. Som jag längtar/längtat.
 
Under tiden jobbar jag, vänder på dygnet och hänger med vänner. Nya mottot var att behandla varje dag som om det vore helg. Det blir svårare att ta sig upp på morgnarna, men å andra sidan slipper man känslan som ligger som en klump i magen att man KUNDE gjort saker men orkade inte, ville inte, et cetera. Känns som jag skriver på samma fucking sätt varje dag, kan jag inte vara lite berusad eller/och hög  liksom skriva lite annorlunda, något excentriskt. Kanske?
 
Måste läsa en bra bok och liksom få inspiration till mer, träffa nåt folk (känns som alla långsam lämnar Berlin och siktar på att dra hem mot hösten), måsta göra mer och se mer. Perfekt att jag får besök på måndag så jag kan bete mig som en turist igen. Sluta vara så fucking inhemsk, tänker jag, jag kan inte ens tyska. 
 
Varit i badat i lokala sjön. Underbart varmt och skönt även sent på kvällen. Nu blir det sen middag (nummer två i ordningen för mig, men min vän fastar imorgon så han vill ha någon att äta med nu) och efter maten blir det nog lugnt med film eller så. Vi behöver lugn. Vi jagade nyss en enorm geting i köket och vi skrek som småtjejer. Fy fan, min puls har gått upp för mindre.
 
Skönt med lite action nära midnatt. Kanske inte sådan action man väntar sig eller hoppas på, men ändå.
 
Godnatt

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-07-11 17:35:13

Eller ni kanske skrek som småkillar? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela