achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

Powernapwhiskeybirthdaytictacpartynightoutdönerkebabblitzkriegbop

Publicerad 2013-07-14 14:29:01 i Allmänt,

Kvällen började i klassisk stil. Vi tog ett par shots och lite tick tacks. Det sistnämnda kan vara kodord. Vi försökte ta en powernap som i vanlig ordning gick åt helvete för vi kan aldrig vara lugna. Den där jävla Evelyn eller whatsername förstörde min väns powernap. Min med. En stalker som agerar som en mor för min vän. Kul?
 
Sedan drog vi ut och redan på perrongen kände jag att detta kan bli kul. Med varsin flaska av våra favoritgift rörde vi oss mot Mr. Lunds hemmafest där hans ena rumskompis fyllde år. Stel fest, för reserverat sa jag och min vän nu imorse och nickade förstående mot varann. Fööööör tyskt, sa jag. = För reserverat. 
 
Hittade en dam från Aten. Äntligen en landsman som faktiskt inte är från Sverige. Pinsamt att jag varken kunde prata tyska eller grekiska med henne, dock. Att ändlöst connecta med folk är något som jag aldrig tröttnar på. Pratar med allt och alla och dömer ingen (försöker) - något som inte funkar back in gamla Svedala. 
 
Snubblade hem igen runt klockan sex. Träffade två sköna personer på vgen hem, en britt och en holländska. Älskar hur alla möten inte behöver vara flirtiga, man utbyter bara halvplatta konversationer och det intressanta och roliga ligger i att ses oväntat, kanske med lite värmande alkohol i blodet och bara vara hungrig på att utbyta något även om det endast är ett "hej". Känner mig krystad för konceptet att jag alltid måste hänföras och trollbindas av folk. En vän sa häromdagen att han sällan låter sig imponeras och vi var ense om att plugga journalistik hjälper mot att ha en hälsosam skepticism gentemot saker och ting. 
 
Inte för att jag gillar när man planerar hur man ska bete sig mot folk, men kanske borde jag sätta lite tydligare riktlinjer vilka som är speciella eller inte, men på fyllan låter jag mig gärna hänföras mitt i berusningens ibland underbara dimma.
 
Fan vad pretto det här blev.
 
Oh well, kom inte på ett par bra kurser till hösten. Allt är distans, så jag kan vara här eller i Sthlm eller andra sidan jorden om jag så vill. Blivit antagen till bland annat tyska, franska, psykologi och litteratur. 
 
Riktigt degig söndag och rätt kallt, blåsigt och mörkt. 
 
Blir en chill dag med lite te, god mat och film. Imorgon kommer damen med stort D. Säger det ofta, men som jag längtar!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela