achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

Mind your manners

Publicerad 2013-07-15 22:15:00 i Allmänt,

Väldigt lugn dagpå jobbet idag. Alla har gått på semester så kunderna är få och tid för 9gag och annat skit verkar oändlig. Vill ha lite mer stimulerande jobb, men ska ändå inte klaga att jag började 07 och slutade 16 och vädret var vackert och varmt när jag slutade. Jag och min bosniska vän cyklade runt på våra stulna cyklar och gjorde bankärenden och handlade mat. Vi cyklade som idioter och var nära att krascha många gånger. Dock kul att vara korkad.
 
Lite vemodigt var det allt idag. Min bosniska vän drar hem på fredag och kommit till insikten att det är svårt att stanna i Berlin då han åkte hit på måfå utan boende eller jobb. Blir förbannad att folk är så rasistiska mot honom när han söker jobb. Ja, rasistiska, för jag vet inte hur man annars ska förklara det när han talar perfekt tyska men så fort han nämner sitt ursprung så har förhoppningarna gtt i kras. Har haft så förbannat 1,5 vecka  med honom och inte har han dragit än så lite tid har vi kvar. Imorgon ska jag ta en grön (ledig) dag och vara med kära H som kommer någon gång ikväll (dock med försenat flyg.) Mina rumkompisar vill äta mddag och dricka vin. I'll race you, skrek jag åt förslaget och syftade på att jag och mina vänner är duktiga på att kröka. 
 
 
Har inte mycket att klaga på just nu. Har ansökt om ytterligare ledighet i början på augusti, haft en av mina bästa perioder här i Berlin tack vare mitt bosniska besök, orken är hög och viljan är stör. I höst ska jag börja plugga och jag längtar faktiskt. Gillar magkänslan kring saker just nu. 
 
 
 
Ska äta godis, se film och invänta mitt finbesök. Lite skönt pirr i magen. Denna vecka blir bra.
 
P.S: Lyssna på Pearl Jams nya singel Mind your manners på Spotify eller se The Place Beyond the Pines.
 
 
Ciao
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela