achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

Kein problem

Publicerad 2013-07-19 23:56:06 i Allmänt,

Riktigt skönt med helg. Hände inget märkvärdigt idag efter jobbet. Lite turistande med H i Potsdam - såg en fin kyrka och lite annat. Vädret var svettigt men härligt. Finns tid för mycket i helgen, men verkar inte bli något ikväll trots att jag gärna hade velat, men å andra sidan så är denna dag bara en av många och med gott sällskap (vilket jag har nu) är man aldrig uttråkad eller ensam. Vi pratar inte just nu trots att vi är i samma rum, men det gör inget. Detta är är en sådan person man kan prata genom tystnaden med. 
 
Hade inget att göra på jobbet idag så läste vidare på min bok som är av samma författare som Life Of Pi. Gillar den inte hälften så mycket som den oslagbara berättelsen om pojken och tigern, men gillar alla metafilosofiska funderingar och den originella storyn. Med stor språklig skicklighet (som vanligt) och en intressant story tål sig denna bok vara bra, men inte lika bra som sin föregångare och jag vill fortfarande läsa ut den. Den är ju långt ifårn dåligt, trots allt. 
 

Ser ram emot kursen "Kärlek, motstånd, medier. Skrivandets och läsandets praktiker" på SU nu i höst. Där behandlas kärlekens motiv i litterära verk och boken som estetiskt undersökningsobjekt. Värvat med egna skrivövningar så har denna kurs all möjlighet att bli jävligt givande. 

 
Kanske  blir som en blandning mellan littteraturvetenskap och skrivarkurs - i så fall vore det perfekt.  
 
H är hemma igen och berättar på Facebook om strul på flygplats, missade flighter, borttappad väska, sensuella nätter med sensuella latinos och hur jävla underbart det är att vara hemma hos föräldrnarna som har en full kyl. Skönt att hen är hemma i trygga händer. Saknaden är stor och nästa gång ska vi nog ut på vägarna tillsammas i form av en tågluff. Om inte hen (vore riktigt kul) hamnade i Stockholm i höst och hängde lite. Vi hade haft väldigt kul om vi bodde/reste ihop. Eller ja, vi har nyss bott med varann här i Berlin men under kortare tid. Längre vore inte fel. 
 
Imorgon ska jag på Berlin Zoo och yr.no säger att det blir bra väder. Ska även fira H som blir 21 nu i helgen. Kanske hinns med ett bad i lokala sjön innan den klara natten går in i alkoholens och festandets dimma. 
 
 
Men äsch. Har en fin kväll för jag vågar göra det jag hatar och är rädd för: nöja sig med stunden. Dessutom övar jag på min mognad (?) att ta det lugnt och finna lugnet i nuet. Det som är rakt framför dig är bra nog. 
 
 
Trevligt kväll i berusningarnas tecken. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela