achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

*F*F*F*

Publicerad 2013-07-25 10:56:25 i Allmänt,

Drar hem om runt en månad och likaså min vän från Lund. HUR vi kommer hem skiljer sig dock lite. Jag ska ta det konventionella flyget, MEN han ska cykla hem. Cool idé! Han väntar sig att det tar runt fem dagar. Ser fram emot att tågluffa med min bosniska vän i vår/nästa sommar eller höst, men att cykla ensam är nog rätt oslagbart och berikande det med. Min kondis är inte på topp, kan knappt simma mina längder i lokala sjön utan att flåsa, och att komma från sida till sida är allt annat än graciöst för mig. Är i rätt bra form och är i vanlig ordning mån om kontraster: denna gång handlar det om att festa/leva hårt och intensivt vs. träna och må bra.
 
 
* Förstår inte alla rabalder kring att Bostonbombaren kom med på Rolling Stone Magazine's front cover. Storyn handlar ju om mannen och monstret inte om en hyllning till terrordådet. Visst är han fotad i en rätt boyish rockstar-pose, men ingen sa något när Time publicerade samma bild. Bilden är ju inte tagen av RS för just det tillfället, utan det är en återvänd gammal bild. Dessutom (OM man bemödar sig att läsa artikel och inte gör det klassiska "judge a book by its cover) så får man reda på att RS tar (tack och lov) distans till händelsen och vill snarare utbilda läsaren än hylla bombaren. Dock är det vanligt i dagens journalistik att offren glöms bort och så blir det tyvärr mestadels i detta fall också. Fokus tycks numera alltid vara på förövaren.  http://www.rollingstone.com/politics/blogs/taibblog/explaining-the-rolling-stone-cover-by-a-boston-native-20130719
 
 
* Min besatthet av Pearl Jam fick sig lite glädjerus nyligen. Nytt album på G och ny intressant singel, samt denna nypublicerade lista från en röstning av Rolling Stone Magazine's läsare. Kan inte annat än hålla med:
 
http://www.rollingstone.com/music/pictures/readers-poll-the-10-best-pearl-jam-albums-20130724
 
 
Hinner förmodligen få ett par fler besök innan jag sticker tillbaka till Svedala. Hoppas hoppas.
 
Om jag inte avlider av tristess och värme ska jag nog bada efter jobbet samt handla mat och present till min ena rumskompis. Skypade med min aspirerande nya rumskompis igår. Skön trevlig dam vid namn Johanna.
 
 
Hörs.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
http://www.rollingstone.com/music/pictures/readers-poll-the-10-best-pearl-jam-albums-20130724

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela