achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

Bra varierad dag

Publicerad 2013-07-17 23:43:56 i Allmänt,

Känns alltid som man varit borta i en evighet trots att jag bara tog en ledig dag igår. Snabbt in i mönstret igen. Tankarna spretar åt andra håll än jobb. Börjat möjligen slarva lite på jobbet (ajabaja), men tröstar mig med att det är bra att jag ser längre än ändlösa marsvinshjulet med jobba, sova, äta. Har ju besök och träffar för den delen också ständigt nytt folk, så tröts en trötthet som då och då hänger över mig efter jobbet så går det bara inte att låta en dag gå åt spillo. Fånga den och maximera den. 
 
Hade en fint, konstigt, trevligt, härligt och underbart möte med en ny person idag. Var nära att gå åt helvete ett par gånger, men vi höll oss kvar från fyra på eftermiddagen och sa hejdå först nu, halv tolv i skrivande stund. 
 
 
"Det känns som du jagar saker....typ fakta, upplevelser."
 
Jag nickade.
 
 
"Ja...men alltså, inte så där maniskt, utan du letar typ efter svar..."
 
 
"Tur att det inte var maniskt, ja men det godtar jag!"
 
"Haha, du vill ju bara att det jag säger ska låta bra."
 
"Sant."
 
 
 
*Skratt*
 
Har börjat ta det för givet, men fy fan vad bra sommarstad Berlin är. Kunde knappt välja bättre mer intressant och stimulerande ställe att spendera min sommar i. Jag kom ju hit i vintras och det var ju trots extremt dåligt väder mycket mindre outhärdligt än attt vara i Stockholm. Allt var nytt, jag vet, men ändå. 
 
 
Kommer sova gott!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela