achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

Blowin in the wind

Publicerad 2013-07-20 10:49:13 i Allmänt,

Mooooorning bloggen! Blev ingen utgång eller något igår. Tittade lite serier och somnade tidigt a la pensionärer. Vad gör det? Idag är det späckat med planer. Nu efter lunch beger vi oss till Berlin Zoo som ska vara ett av världens bästa zoo. Det ska åtminstone ha världens bredaste utbud av djur. Får se om man ser några djur para sig eller någon galen apa pissa på åskådarna i en stråle likt en högtryckskanon. Jag refererar till berättelser jag hört av vänner som låter som en halvdålig familjekomedi. 
 
Finns inte ett moln på himlen så jag hade gärna velat hinna bada också. Ska kolla upp lite barer och nattklubbar till H för ikväll. Det kommer inte bli som hemma i Stockholm så vet inte vad hen väntar sig, men det annorlunda och egendomliga ska väntas. 
 
Ska äta frukost snart, läsa lite bok och suga in allt vad denna dag kan innebära och erbjuda.
 
Lite tips: 
 
 
Kallla mig hemsk men kolla Teenage Tourettes Camp på Youtube för ett gott skratt och även ökad föreståelse.
 
Om du har en iPad kan du ladda ner massa böcker helt gratis från App Store. De har klassiker som Great Gatsby och Alice In Wonderland helt gratis. 
 
Kings Of Leon har en ny singel
 
När var senaste gången du testade något helt nytt?
 
När spenderade du senast mer tid på att göra saker än att prata om att göra saker?
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela