achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

Shit happens

Publicerad 2013-08-17 18:54:40 i Allmänt,

Fredag:
 
Var på bra humör efter jobbet, de nya kollegorna bidrar med lite ny skön input och min kollega som spårade lite häromdagen satt fortfarande markerande i sitt hörn och sa ingenting. Vet inte om hon jobbade ens, men slapp ytterligare en scen med stolskastande och svordomar. Så där gick den arbetsdagen, hem, powernap och öl på balkongen, träffa båda rumskompisarna och lagade middag åt oss alla, mer öl, skratt och få gånger så gör vi tre roomies något tillsammans bara vi. Alla har helt seperata scheman och vi överlappa alltid varann. 
 
Hade sedan länge snackat med min gamla rumskompis om att ses och igår kväll blev det äntligen av. Vi skulle till Vineriet som det kallas, och konceptet är 2 euro för "hyra" ett glas och sedan dricker man så mycket man vill helt kostnadsfritt (utöver dricks som väntas.) Träffade ett par australienare, en till från Lund, S (såklart) och det var riktigt trevligt. Hade till och med sällskap till spårvagnen då jag sprang in i en tysk tjej som var lika förvirrad som jag även fast hon kom från Berlin. Småsnackade lite, sen skiljdes vi åt. 
 
 
Jag var på riktigt bra humör, kände att detta var en riktigt trevlig kväll. Blandade berusningsmedel och nådde förmodligen en pik och därifrån var det bara down hill. Vi drog till något ställe som hette något med Café, mer minns jag inte, det var en klubb/bar, inget märkvärdigt och där tog jag ölen som fick allt att rinna över. Vaga minnen om att jag skulle ta lite luft sen gled jag med ryggen mot husväggen för att sedan ligga i fosterställning i vad vet jag hur länge. Sirener, ytterligare vaga minnen om tunnelbana, såg förmodligen skit ut och folk skrattade, äcklades, någon sa något i stil med att "Du är råpackad men ändå vill tjejerna ha dig", sen bara ytterligare fragment om skratt, spya, ambulans och en skönhetssömn på min kompis golv.
 
Sen får väl ni döma om det låter som jag skämde bort mig. Tror enhetliga svaret blir JA.
 
 
Legat i sängen hela dagen och sett Breaking Bad/sovit. Kom hem runt tio imorse och har redan hunnit förklara för min ena rumskompis vad som hände och utan att jag visste det var hennes vän i köket och hörde allt utan att säga ett ord. Fått ett par smarta kommentaren idag som "Men var försiktig!", följt av "Alltså jag skulle aldrig göra så, men vet inte hur du gör när du är ute."
 
Lätt att verka vis kring andras dumheter. 
 
 
Vet inte vad jag ska göra ikväll, men jag gissar på att det inte blir något märkvärdigt. Imorgon ska jag lova mig själv att göra något konstruktivt och komma ut ur lägenheten i alla fall.
 
 
 
Shit happens.
 
 
Finns massa godsaker i köket och mat i kylen och en varm nybäddad säng, nybryggt kaffe och äppelpaj. 
 
 
Shit could be worse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela