achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

Shit happens part 2

Publicerad 2013-08-19 00:18:22 i Allmänt,

Vaknade upp hyfsad tid idag. Fint väder första halvan av dagen, så läste upp Alice in Wonderland, slurpandes på en kopp kaffe i solskenet. Fortfarande sur i magen.sen spyorna häromdagen. Dålig idé med kaffe, bytte till te. Drog till Ramones museet så som jag länge planerat och det var skönt att vara ensam. Pyttelitet museum. men charmigt och välplanerat, med tillhörande kafé. Är inte gigantisk Ramones-fan, men klart jag gillar dem om jag är punkare. Visade sig att Dee-Dee Ramone bott på samma ställe i Berlin som jag bor nu.

Hem igen, träffade mina roomies, ställde mig och bakade det som kom att bli en suverän grönsaks/ostpaj. Sen började jag skriva på mitt arbetsprov för Radar Magazine. Kändes riktigt bra, fick hjälp sv en vän. Därefter kom min rumskompis föräldrar för att hämta katten, men de stannade för en mycket trevlig middag. Jag fick present i form.av choklad för Jag passat katten. Fattade ingenting då katten är totalt självgående, men tackade så hjärtligt. Mycket snack och fina samtal, skratt, god mat och om jag bara visste att detta skulle bli kontrasten till ett dödsfall jag fick reda på för ett par timmar sedan. min faster gick bort. Vila i frid. Sådan kontrast på denna vecka och denna helg i synnerhet. Förvirrande, men kanske det jag behövde. Skämt ut mig, men helt plötsligt var det dags att vara ödmjuk av andra skäl. Death and all his friends.

Imorgon är det ny vecka, nya tag, nya utmaningar och utan tvekan mer att förundras och trollbindas av. Detta är min tid i Berlin och den var nog aldrig tänkt att make sense. Dock välbehövlig tid.

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela