achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

Remember in June when I was at Emirates Stadium, front row, standing and singing along to Bohemian Rhapsody with more than 60 000 people before the Green Day concert. Mesmerizing.

Publicerad 2013-08-15 21:48:00 i Allmänt,

Snart hem till Stockholm och heltidsstuder samt deltidsvikare, plus frilansskrivande och andra sysselsättningar. Kommer vara busy när jag kommer hem, det vet jag, men här är nu. Är fortfarande i Berlin. Denna vecka har varit en galet trött vecka, blev nyss utfrågad varför jag är så trött nuförtiden och vettefan. Min rumskompis sa att det kanske är därför jag äntligen kopplar av och råkar känna efter. Hon sa att hon sett mig festa jättehårt och balansera jobb, men just denna vecka förvånar mig själv och andra. Fått stå över många roliga saker denna vecka, men imorgon är det helg och nästa vecka har jag min så kalalde "sena" vecka så jag kan nog carpa lite mer diem då än nu. Födelsedagsfirande, en kollega med mental breakdowns, ett kylskåp som endast består av öl numera. Har så mycket planer närmsta framtiden att huvudet snurrar. Fast det är kul. 
 
Har eventuellt nytt skrivjobb på G och jag snackade med min rumskompis om att jag förmodligen vill gå screenwriter utbildning. 
 
Är helt hög på alla intryck och skriver detta lite småberusad men du ska veta att jag mestadels är så inspirerad att jag kortsluts, att jag är på moln. 
 
Haft den bästa sommaren i mitt liv, bokstavligen. Den konstigaste, roligaste, knäppaste, mest givande, mest ALLT. Alles, bitte. 
 
Ska till New York i oktober, London i november och nånstans däremellan vill jag till kära Lund igen och besöka min bror och några av mina bästa vänner. Kommer inte ha en ledig sekund när jag kommer hem igen och det pirrar faktiskt i magen. Pirrar även i magen av att jag ska utnyttja mina sista två veckor här i Berlin. Holy fuck, imorgon är det två veckor tills jag drar. 
 
Hela mitt rum bestående av levande ljus och tomma vin och spritflaskor som jag satt ljus i. Funderar på att göra en tatuering där jag jag har en världskarta i svartvitt och fyller i länder jag besökt allt eftersom.
 
Är sjukt taggad på helg och jag behöver det. Underbemannat och skit som händer på jobbet, drama och folk som ställer sig upp och gör scen efter scen. 
 
 
Dagens låt: Stone Sour - Come Whatever May
 
Dagens humör: Hoppfull, nöjd, 
 
Dagens vill ha: Helg
 
 
 
Godnatt
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela