achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

Kyuss

Publicerad 2013-08-21 22:43:36 i Allmänt,

Underbart att komma hem från jobbet. En bästa killkompis (eller pojkvän om man såg till förhållningssättet) till min ena rumskompis var en underbar kock och lagade schnitzel, potatisgratäng, samt italiensk glass med blåbär och jordgubbar som efterrätt. Såklart tysk öl (Becks) till schnitzeln. Matkoma. Fint sällskap och exakt vad jag behövde nu i förvirringen vad det innebär att ha sin sista 1,5 vecka här i Berlin, plus diverse jobbiga saker i privatlivet. Nä, nu jävlar fokus på det roliga och mjölka ur vad som finns att hämta ur varje stund. 
 
 
Min bästa kompis här i Berlin drar hem till Lund på lördag och mina närmsta vänner här (de flesta) är antingen upptagna eller på semester/vift/upptagna. Ska ha minst två hejdå-middagar/kvällar nästa vecka, så det blir trevligt och det är viktigt att jag inte flyr från att jag ska åka och verkligen är noga med att säga hejdå och runda av detta på ett riktigt sätt. 
 
 
Denna kväll kunde inte rundas av bättre. Är jäkligt nöjd och glad. 
 
 
Håller huvudet högt nu bland det jobbiga och roliga. Önskar dig samma inställning och alla lyckoönskningar. 
 
Om du läser detta så tack. Det värmer. Tack, du vet vem du är. 
 
xx
 

Kommentarer

Postat av: M

Publicerad 2013-08-24 23:56:31

Misslyckad

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela