achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

All is well that ends well.

Publicerad 2013-08-08 18:49:49 i Allmänt,

Igår var inte min dag på jobbet. Led av självömkan, tristess och seghet. Suktade efter sängen hela dagen och det tog mig att tag att inse, men följande var en dröm.
 
 
Två stationer från där jag ska av sitter jag och halvsover. In på tåget kommer kontrollanter, det är lugnt (tror jag då jag har min väns fakebiljett), kontrollanten ber mig vända på biljetten och säger något som på tyska låter som fake/icke giltig. Fuck, tänker jag, nu får jag väl stå och babbla med kontrollanterna (lär ta minst 30 min som det hänt ett par gånger förr) och få en bot jag inte kommer betala på runt 40 euro. Men dessa två kontrollanter (en ung man som sa "Not my problem" och en kvinna som inte kunde tyska) var väldigt ihärdiga. Tidigare har jag blivit hotad av att bli lämnad till polisen, men nu blev det realitet. Väntade och väntade på stationen och försökte att inte yttra något som lät som ilska eller desperation. Jag var strandad, fast. "It can take up to two hours, I'll fucking wait in Iraq if I have to", sa den manliga vakten. Inget fel på pliktkänslan och arbetsmoralen. Till slut kom en till kontrollant och de stod och rökte och gafflade på tyska. Jag var där, men inte i deras ögon. Sen kom inte en, utan tre unga poliser, "självklart" män och "självklart" behövde de håna mig och vara överdrivet hårdhänta när de förde mig till polisstationen bredvid tågstationen. "Be glad we don't put handcuffs on you, man", sa de hånfult. De spände fast mig i bilen som om jag skulle ha tvångsjacka på mig och jag kunde enbart röra midjan och benen någorlunda fritt och bekvämt. Minns så klart att jag tänkte att var fan är jag på väg och vad i helvete händer. Det är inte värt det. Varit här i ett halvår och sett en kontrollant max en gång i månaden, så händer detta tre veckor innan jag ska hem till Sverige. Fy fan, är så trött och hungrig. Snackar de om mig? Kommer till stationen och får vänta mer, ta fingeravryck, fylla i massa papper, bli snetittad på när jag ska eskorteras från bilen. Kunde se förvirringen i allas blickar. Vad kan den där unga personen gjort när han inte ens kämpar emot? Vad kan han ha gjort när han är så medgörlig? Det var ingen idé med lögner, de hade mitt legg och sin databas så jag kunde inte ljuga om hemort (åtminstone i Sverige), men var jag bodde/gjorde här gick åtminstone att ljuga om. Massa pappersarbete (typiskt Tyskland, skrattretande), och bara allmänt segt, utdraget, som att peka långfingret bara för the fuck of it. Jag viftade vita flaggan och fick åka hem efter cirka 2,5 timmar allt som allt. Trodde jag skulle vara hemma efter jobbet vid sex (slutar fem så det är bra tid att komma hem på), men var hemma runt åtta/halv nio. Kom hem till en miljö som inte alls speglade min skitdag. Mina rumskompisar hade vänner över och de hade middag/chill i trädgården ooch jag var bjuden. Vad fan har nyss hänt, tänkte jag. Kändes inte som något dåligt och jobbigt hade hänt. Jävla skitdröm, dock med ett gott slut, allting gott.
 
 
___________________
 
Du kunde aldrig gissa vad det är för dag idag, så låt mig berätta:  Det är STORA ORGASMDAGEN IDAG, så ta ett hårt tag i din partner, ditt kk, din barbara, din sexleksak eller Lena Handén och ge dig själv en kväll att minnas. 
 
 
Fick veta att jag kan hyra ett beach house i Montpellier när jag vill. Kan potentiellt bli mitt getaway ställe någon gång. I oktober ska jag till NYC. Äntligen, dröm som blir sann.
 
 
 
 
Om matorgasm räknas så har jag min kväll säkrad. Ska ta en powernap sen laga middag. Hellregnade imorse men nu är det okej. Fint väder. Rofyllt.
 
 
H, jag gillar att du gillade chokladen så mycket. Saknar dig som fan, det vet du. 
 
 
 
///

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela