achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

À la recherche du temps perdu

Publicerad 2013-08-11 10:10:48 i Allmänt,

Det kryper närmare nu. Spräcker min bubbla om 19 dagar, åter till studierna, det konsruktiva samlandet av vuxenpoäng, skapa och stångas med min framtid. Stockholm, igen, verkligen? Ut och res igen, sa min bror. Plugg kan vänta, sa min bror. New York, interrail och plugga franska i Frankrike (kanske Paris) står på agendan och inte nog med att jag har stora konkreta planer, nu är jag skyldig mig själv att fullfölja allt Och Sluta spreta/gå över till nästa projekt innan det pågående är färdigt. Blivit sakligare här i Berlin, funnit en inre ro, så det ska gå bra. Är pirrig.

Lat helg, kroppen ville vila. Sov, läste och kollade på Breaking Bad igår. Mötte upp min kära rumskompis här och vi hade helkväll med mycket goda snack, måla om hennes cykel, äta middag och allmänt bara njuta av skön välkommen helg. Hon trodde att svensk sommar var jättelång och jag satt i halsen. Walter White har köpt em biltvätt och där jag kommer ifrån i Stockholm används pizzerior istället. Vem borde lära sig av vem? Ironin att två av mina bästa vänner här i Berlin är i Sverige just nu. Glöm inte att se alla museum du sagt att du vill se, sa min rumskompis. Dalí och Ramones. Save it for rainy days. Klubbarna, barerna, caféerna, restaurangerna, klädedaffärerna. So much to do. Denna buffé, var ska man börja. Lyxproblem.

Mjölka ur denna dag på bästa sätt så hörs vi snart igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela