achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

Tänker på sex...

Publicerad 2013-04-04 20:26:00 i Allmänt,

Nu har jag verkligen rutiner. Fan vet jag det tyska pappersarbetet som krävs för att få lön (stressade som satan idag helt i onödan), annars är det händelserikt och stimulerande på jobbet. So far so good. Vi har kul på jobbet. Tacka vet jag att vi fick en amerikansk slapp/rolig/ambitiös/inspirerande lärare tillstället för den stereotypa stela tysken. Fick återigen skjuts av min kollega och ytterligare en (svensk) kollega joinade. Ihoptrycka i den lilla Polon snackade vi om allt från Berlins skyline (jag diggar ej TV-tornet), till utbildning och kulturkrockar. Vi blir pumpade med info på jobbet, mycket nya intryck och väldigt tidiga morgnar. Lite omställning, men nästa vecka är jag nog piggare. Helgen är efterlängtad då jag ska träffa min gamla mentor från Östra Real, samt få besök av en person jag tycker om. Denne ska bo med mig på obestämd tid och vi ska leta lägenhet ihop. 
 
Igår (onsdag) efter jobbet var jag lite trött, åt mat, min kompis S kom, sen kom tre tjejer och vi spelade poker, lyssande på musik, hade levande ljus och min julgransbelysning som jag slingrat runt rummet och vi drack vin och öl. Mer än så behövs det inte för att ha det väldigt trevligt. En stol gick sönder och en tjej som fått sitt smeknamn efter ett näbbdjur blev lite väl full. 
 
Idag fick vi gå lös på alla Canons skrivare och skriva ut så mycket vi ville. Jag hittade vackra tavlor på internet som jag skrev ut i väldigt hög upplösning på canvasliknande papper. Ska rama in dessa, samt lägga upp foton på dem på FB/Instagram. 
 
Ikväll blir det bara lugnt (verkar det som) och imorgon är det helg, så slipper tänka på sex....


Alltså att gå upp klockan sex.
 
 
Hörs
 
 
 

Kommentarer

Postat av: dim

Publicerad 2013-04-06 23:33:34

Having the time of your life, hey?
Enjoy. Best regards to Gadd
dim

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela