achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

Sol

Publicerad 2013-04-15 20:00:54 i Allmänt,

Mauerpark var jättefint. Vädret var vår vän: dryga 20 grader och få moln på himlen. Luften har gått från mild till tjock bastuliknande. Sommaren kommer att bli varm. Det var festivalkänsla i parken: så mycket liv och rörelse. Marknaden var intressant: här kunde man fynda för billig peng oavsett vad du var ute efter: kameror, smycken, litteratur, kläder, möbler, et cetera. Jag hade med mig kameran (se Instagram) och alla dessa starka färger från porslin, mat och vårens färgspektra gjorde sig perfekt på bild. Man ville ta och lukta på allt. Småföretagare/privatpersoner hade hamrat, sytt, stickat, målat, skissat, ritat sina skapelser som väntade på att bli uppmärksammade och sålda. Jag var där i timmar ocb inte ens då såg jag allt. Blir väl att dra dit nästa söndag igen för mer utforskande.
 
Jag mötte en kollega och två vänner, satte oss på en filt med några vänners vänner, tog en öl och bara njöt av vädret och stämningen. Vi skulle egentligen vara att större gäng, men på grund av den stora folkmängden var telenätet överbelastat och det gick inte att nå folk. Better luck next time. 
 
Känns som jag återställt humöret och orken i och med detta väder. Det slog om väldigt snabbt, för ett par dagar sedan var det vädret mer likt...Stockholm. Känns töntigt och blasé att prata om vädret, men efter en lång vinter gör det all skillnad i världen. Att ta sig till och från Potsdam (jobbet) har blivit roligare och mer smidigt och nu när man lärt sig hur alla tåg och spårvagnar går kan jag ta mig från dörr till dörr på under en timme snarare än en och en halv...tummen upp.
 
Ikväll ska jag se nya avsnittet av Game of Thrones. Är löjligt uppspelt för varje nytt avsnitt. Har en klassisk "ta tag i saker/flytta ut/fixa viktiga saker"-vecka, så kommer behöva mina simpla nöjen. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela