achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

Organiserat kaos

Publicerad 2013-04-24 20:54:31 i

Dåligt uppdaterat på sistone. Kaoset var tvunget att organiseras. Mitt boendekontrakt löpte nyligen ut, blrv lovordad att bo hos en vän vars rumskompisar Inte ville ha nig där, med short notice så var jag tvungen att hitta nytt boende, saved by the bell av min kollega som bor i nio (9!) kvadratmeter strax norr om Berlin. Jag kunde bo där i princip gratis, en girig italienare ville ha symboliska tre euro om dan ett par dar (vanttivdes där så sökte hjälp från vänner), jag har rökt på som fan, sovit på hårt golv utan madrass eller täcke, frusit, tvekat. förundrats, förbannat allt, sett två vänner hångla med varann och blivit sur att bli tredje hjulet, knytit nya bekantskaper på krogen, jobbet och Mauerpark, glömt att köpa en jacka jag ville ha, luktat illa med otvättade kläder, duschat i en iskall källare i ett övergivet hus och gått i samma kläder flera dar i rad för jag aldrig hann slå mig till ro på ett ställe utan var alltid på väg någonstans, druckit för mycket öl. ätit för mycket pizza och choklad, tittat på osmaklig stand up komedi med underbältet-skämt om Boston Marathon, blivit bjuden på vip konsert i Berlin för att se/höra/träffa Jared Leto och hand band, fått Green Days basist att skriva till mig på Instagram, glädjer mig åt att min äldsta bror skaffat sin drömlägenet i Sthlm, sagt de magiska tre orden för första gången till en person som är viktig för mig, skrattat hjärtligt över samtal om allt och inget när min chef skjutsat mig till tågstationen...och nu ligger jag här i en säng hos en vän i en villa norr om stan och idag har livet känts som det leker. Blivit lite brun och kysst av solen. Game of Thrones snart , sen sova. Puh!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-04-24 21:36:00

Vilka tre magiska ord?

Svar: Jag älskar dig
Vemvet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela