achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

Måndag

Publicerad 2013-04-08 18:44:59 i Allmänt,

Obeskrivligt skönt solen börjat smeka mitt ansikte. Våren är här. Näst-nästa helg blir det runt 20 grader - helt sjukt att föreställa sig det. Berlinarna har svurit över hur det kan vara så jävla kallt denna tid på året. "Förra året gick vi i t-shirt, och nu är det snö!" Sommaren lär bli en värmebölja. Vacker stad att befinna sig i när våren och sommaren är på ingång. Det ser jag fram emot att uppleva mer. 
 
 
Jobb idag igen. Jag vaknade fem minuter innan mitt 05.45 larm och lyckades otroligt nog att INTE väcka min nya rumskompis, nämligen kära Emelie från Karlskrona. Länge har vi skissat på att testa att bo ihop, ut och se världen tillsammans och det känns bisarrt att hon faktiskt sitter mitt emot mig när skriver detta. En av de bästa och värsta sakerna här i Berlin har egentligen varit att jag upplevt allt ensam och ibland önskat att jag hade någon som jag slapp återberätta allt för, utan som faktiskt var med i alla stunder och såg/upplevde samma som jag.  Nu har jag det!
 
Angående inlägget igår. Alltså, vemod har inte skjölt över mig, men allt är inte alltid lätt och det förstår väl vad som helst, speciellt i ny stad och nya sammanhang. Vissa saker som skrivs är fiktion, andra är överdrifter, vissa är bara stream of concioussness, så don't you worry. Hade jag mått outhärdligt dåligt hade jag inte skrivit reseblogg. 
 
Älskade ironin idag på jobbet när jag skulle skaffa tysk internetbank på Deutsche Kreditbank och de hade som slogan "Vi talar DITT språk" även fast jag svor över att det inte fanns översättning på deras hemsida. 
 
 
En vän sa en väldigt bra sak idag som svar på att jag inte vet hur länge jag ska stanna här:
"Du kommer alldrig att blir trött på denna stad. Det kan jag säga direkt. Det finns alltid nåt nytt att upptäcka om du är nyfiken. du kommer alltid att ha intressanta och spännande upplevelser här och det blir svårare och svårare med tiden att lämna staden....Keep that in mind."
 
I will.
 
Köpte kaffe. Fan, finns nästan inget bra kaffe, inte ens på café! #Cravings
 
 
Ikväll ska jag ha mys med kära Emelie. Det blir...mys, haha. Vi kom fram till att även fast värmen verkar funka nu igen så kan man ändå mysa under täcket.
 
 
 
 
Hörs
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela