achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

Ich bin ein Berliner

Publicerad 2013-04-17 19:12:42 i Allmänt,

Sedan sist jag skrev har jag hunnit bli officiell Berlinare. För att sätta ord på min situation vill jag hänvisa till denna: http://www.svd.se/kultur/serier/stockholmsnatt_598903.svd?date=20121019
 
 
Vädret fortsätter att vara underbart vackert och uppfriskande. Dricker öl i skrivande stund, en timme sedan jag kom hem från jobbet. Satte mig vid rådhuset (Rathaus-Neukölln) med en kollega och åt döner kebab och snackade om allt och inget. Jäkligt kul att kemin på jobbet är så pass bra att kollegorna är vänner även utanför arbetstid. Lyssnar på splitter ny förvånansvärt medryckande musik från gamla favoritband som varit tysta allt för länge. Recenserat samtliga av mina nya favoriter - allt läggs upp på Rockbladet inom kort. 
 
Andra gången i rad som min boendesituation blir fixad dagen innan utflytt. Jag har boende hela maj månad, men det var några dagar då där emellan (från imorgon) som jag gick boendelös, så en vän har låtit mig få couch surfa lite. Tack!
 
Värmen håller sig kvar länge, ölen är inte riktigt slut. Ska ta mig en lättare powernap sen se på någon trevlig serie/film ikväll och runda av (lite sorgset?) att jag måste flytta ut härifrån snart. Allt i rörelse, alltid på väg nånstans. 
 
 
 
 
* Om du läser detta. Jag saknar dig. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Dim

Publicerad 2013-04-24 22:32:24

So, you now have a life my friend. Das ist sehr Gut. Bra Philip! Tror jag klarat min tenta. Massor av roliga böcker, hard takt! Verkigheten!Luften är bättre i Frescati..

Svar: Heja heja!
Vemvet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela