achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

"I don't do hangovers. I do life."

Publicerad 2013-04-14 11:02:00 i Allmänt,

Igår var jag och kära Emelie på ett av Berlins nyöppnade Primarks. Total anarki. Här köper man snarare kvantitet än kvalité, men jag lyckades ändå (efter många om och men) få hem en jeansskjorta och Emelie fick med sig jeans, schal och någon blus. Timmarna gick och plötsligt började det närma sig kväll. Tomma i magarna, trötta och svettiga begav vi oss hem för lunch/middag. Emelie fick hela köket att röka medans jag lagade en suspekt (utseendemässigt) leverkorv som var jäkligt god. En flaska rött till det och jag var hemma. När vi började prata om planerna för kvällen sa Emelie "Berghain, Bergain!" som ett mantra, allt i vanlig ordning. Min partner in crime S kom över och vi förade på två flaskor vin och öl, "taggarå".....jag hittade ett ställe på nätet som heter Trust som skulle enligt beskrivning ligga rätt dolt, men när vi väl kom dit verkade det som att det var stängt. Vi gick till ett närliggande rundpingis-ställe som konfirmerade denna tråkiga nyhet. Vi tog varsitt pingisrack och varsin öl och gjorde bort oss rätt fort. Ironin blev stor när jag sa att jag ville bli pingisproffs när jag gick på lågstadiet. Fy fan vad dålig jag var. 
 
Två söta tjejer kommer in:
 
- Nåt är fel?
- Vadå "fel"?
- Nej, alltså....de är för snygga för att va tyskar, för snyggt klädda dessutom. De är säkert...svenskar. Fan!
 
*Tystnad*. Det sneglar åt vårt håll, en av tjejerna öppnar munnen. "Can we sit here?" Vi tittar granskande på varann. "Ni är svenskar va?" *Skratt* "Ja, Stockholm." Min vän S är sån rebell och grötar med sin accent extra mycket bara för att markera aversionen mot Stockholmare. Öl efter öl och vår lilla trio blev tröttare och tröttare. "Låt oss hitta ett annat ställe", sa vi i kör. Trots att vi var mitt i smeten så hamnade vi inte på något intressant ställe. En suspekt "cigg", ett gäng britter som tog varann på pungen och hånglade senare och en döner kebab och jag var hemma i min varma säng igen. Idag är det underbart väder och jag ska sitta och hänga med fina kollegor och vänner i Mauerpark. 
 
"I don't do hangovers. I do life."
 
 

Kommentarer

Postat av: Chic

Publicerad 2013-04-14 20:10:26

Du är en sån språklig begåvning! Kan du inte snälla börja twittra?

Svar: Ja, om du berättar vem du är. Tackar så mycket, förresten!
Vemvet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela