achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

"It's wine Friday"

Publicerad 2013-04-12 22:12:00 i Allmänt,

Ytterligare en vecka avklarad på jobbet. Helt sjukt att jag inleder min tredje vecka på måndag! Man pumpas med ny info och nya intryck så man blir lite mör i huvudet. Kul att ha sån bra kemi med kollegorna, alla nya kommer väldigt bra överens och det verkar även som de som jobbat länge med varann har kul ihop och är vänner utanför jobbet. Det regnade, sen kom solen, det regnade lite mer, det började blåsa och när vi tagit oss till after worken på en båt med underbar utsikt så blev det tillslut sol igen. Företaget betalade för all alkohol - man bugar och bockar. Vi hade det jättetrevligt och min chef bjöd öppenhjärtat på intima berättelser om sig själv. Hon är en av de mest genuina och intressanta personerna jag träffat på väldigt, väldigt länge. När en italiensk kollega skulle presentera mig för sin flickvän sa han exalterat att "This is Philip, he's the coolest guy ever." I vanliga fall hade det låtit sarkastiskt och ironiskt, men ta mig fan, när han säger saker låter det så genuint och härligt. Jag blev glad. Svårt att förklara. 
 
Ser inte ut som jag ska göra nåt speciellt ikväll, kanske kolla på film. Just i skrivande stund känns det som jag kommer somna snart. Min första artikel på min tidning: http://sensanostra.com/the-sound-of-seduction/ för den som vill läsa. Jag är väldigt stolt och nöjd. Fick nyss veta att jag kommer få intervjua Grammyvinnande artister på olika festivaler i sommar, däribland några av mina idoler. Låt säga att känslan minst sagt är...bra...!
 
 
I helgen ska jag till Primark, gå på barrunda, njuta av den påstådda solen som ska infinna sig, vara i Mauerpark på söndag med kollegor, låta solen kyssa mitt ansikte (för ingen annan än solen vill vara intim med mig i Berlin) och skriva lite musikrecensioner: Stone Sours nya album och Alice in Chains nya singel, för att nämna två. Jag ska sova länge imorgon. Inget mer klockan 05.30 tills på måndag.
 
 
Hörde av mig till min gamla lärare som brukade fungera som en extrapappa. Underbart att veta att han är så entusiastisk kring saker som händer mig, fortfarande!
 
Ha en fin kväll
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela