achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

Everyone wants to party, but no one wants to clean up.

Publicerad 2013-04-01 12:52:56 i Allmänt,

Sköna lojala kollegor man har. Dagen efter tidningens stora fest för 600 pers så var det bara jag plus tre till som städade en gigantisk lokal som lätt måste varit flera hundra kvadratmeter stor. Ändå har vi enbart ett fåtal verktyg för att ta isär baren och bara sunkiga trasor/moppar för att skura golvet. Tänkte många gånger smita och skylla på bristande lojalitet, men om jag börjat städa kan jag ju inte sluta mitt i. All in. Jag kom in runt klockan elva på kvällen. Hade städat i cirka sex timmar. Tog en jumbo (stor jävel) döner kebab på vägen hem, dissade att svenskar stod och pratade i kön (orkar inte mer svenska bekanta, de var säkert bara turister) och gick hem och lockade hit min vän för lite kortspel och öldrickande. I trappan på väg upp till min lägenhet möter jag min rumskompis som ler och ger mig en kram. "Hi how are you, I got something for you." Fattade inte vad hon menade, men frågade artigt om allt var väl och så vidare. Hon är härlig. Jag går upp till mitt rum och byter till mjukisar. Där ligger choklad på min säng med en lapp där det stod "Happy Easter". Vänligt och sött, det gjorde mig glad. 
 
Där satt jag med min gigantiska döner och lyssnade på musik och så som på beställning ringer min vän på (han bor bara ett par hundra meter ifrån, praktiskt) och kommer med öl/skitsnack, Tiden måste gått, för när han väl bestämde sig för att gå var klockan helt plötsligt fyra.
 
Idag är jag seg. Lämpligt för en röd dag. Ska kanske ha en liten bjudning här hemma ikväll. 
 
Tror förresten att jag drömde om att jag hostade festen häromdan och lokalen var så stor att det tog nästan en halv dag att gå igenom den. Kände mig som min chef...rättfärdigad huvudvärk och stress om något är så överväldigande. Gästerna var kräsna och artisterna var ass holes. Tur att jag inte hostar fester då?
 
På onsdag kommer en vän hit och bor med mig i Berlin på obestämd tid. Yäy.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela