achtungberlin.blogg.se

Bor i Berlin och skildrar mina tankar och upplevelser kring detta. Ocensurerat.

''''''

Publicerad 2013-04-10 19:19:48 i Allmänt,

Förutom jobb igår så såg jag och min vän Emelie på en galet fin lägenhet igår. Dock short term contract, men jävlar vad fin. "You can't have parties here you know, we want to keep it neat." Jag tittade på Emelie och vi höll nog med om att detta ställe ska hållas i sitt skick. Snarare tea party än fest. 
 
Underbart med struktur. Tidiga morgnar, roligt (hittills) givande jobb, kollegor, prov idag  (Jag måste kunna det mesta om Canons produkter, fick 47 av 50 poäng) och jag känner att jag hamnat rätt. Över min döda kropp att jag stannar länge på ett telefonjobb, men inte allt så skabbigt att skaffa sig välbetalt heltidsjobb och boende inom en månad. Detta jobb är ju en stepping stone för det som komma skall. Jag tänker ta resten som det kommer. 
 
Jag har inget överdrivet kul att berätta just nu. Jobbet tar upp dagarna, jag kommer hem och är rätt trött (man blir mör av att hålla på med telefonjobb, lära sig saker (jag går utbildning just nu inför att ta samtal på kundtjänsten) och hjärnan är mos efter en dag. . Jag gjorde fuldans med min rumskompis: Vi dansade indisk dans framför spegeln och skrattade tills magen vek sig dubbelt. Skönt med bra stämning i sitt boende. 
 
När fan ska jag hinna plugga tyska? Helgkurs?
 
Snart kommer S över och vi ska dricka lite öl och snacka skit.
 
Ha en fin kväll
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vemvet

Vemvet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela